lördag 27 december 2008

Vi går mot nyår.

Neej, vad är det här?? Klockan går och går men jag blir inget varmare =/ Jag tror att jag ska strunta i att gå ut nåt mer. Någonsin. Jag får ringa till kommunen och säga upp mig från jobbet. Tala om att kanske, kanske kan jag jobba någon dag till sommaren om det är fint väder... :P Jag hatar att frysa, och särskilt när det känns som att det är på insidan kroppen man är kallast...

Och ont i magen har jag också. (Om man får klaga lite extra medan man ändå håller på).

Såg förresten en annons för Love & Peace-festivalen i Borlänge i Aftonbladet häromdagen, med vilka artister som skulle komma dit. Verkade vara jättemånga bra, och bl.a. mina senaste favoriter = Volbeat... Vad kul det vore att komma iväg dit! Men det kan man väl glömma. Som vanligt. Det är sällan det blir något av. Fast det är ju ett tag kvar dit, tror det var i slutet på juni, så man vet ju aldrig heller.

Usch, imorgon är det dags att städa igen då. Efter julen och inför nyårsafton. Imorgon är i stort sett den enda dagen jag har tid. På måndag jobbar jag kväll igen och på tisdag jobbar jag dag. Då vore det ju skönt att ha så lite som möjligt kvar att ta göra. På själva nyårsafton lär jag inte hinna något alls. Först jobbar jag till 15:15 och sen blir det väl direkt hem till mamma efter det. Hon fyller år den dagen och det gör även svärmor, men henne får Peter och Robin fira själva på förmiddagen istället i år. Och sen hem för att fira hemma med Jessica, Patrik & Saga. Tror det blir tredje nyåret i rad som vi firar ihop nu. Vi brukar äta något gott och så får barnen byta julklappar med varandra. Sen när barnen har somnat så spelar vi spel och ser på tv och lite sånt. Jättemysigt =)

Undrar vad man ska hitta på för födelsedagspresenter till mamma & svärmor förresten? Börjar ju verkligen närma sig nu... Och när ska jag köpa dem?? Jaja...

3 kommentarer:

Marie sa...

Äsch, varför städa nu? Bättre att göra det efter alla helger i stället ;-) Dammsuga och plocka undan det värsta bara så ska du se att det blir bra :-)

Hoppas du fått upp värmen nu. Kram :-)

CarpeDiem sa...

håller med marie ja. :)

MammaSusan sa...

Om du/ni ska på P&L festivalen är ni välkommna förbi oss =)om vi är hemma =)