lördag 6 december 2008

Gipsad pojke.

Den här fredagskvällen fick spenderas på akutmottagningen i Karlstad med lillemannen. Han ramlade ju när jag satt och skrev förra inlägget och landade då på vänsterarmen. Så pass så att han fått en spricka strax ovanför armbågen och nu är han gipsad. Min stackars, stackars älskling. Han har varit så duktig. Vi har suttit på akuten mellan 17 och 23 och han har varit jättesnäll hela tiden. Inte gråtit mycket fast han haft ont och gjort så gott han kunnat både vid undersökningar och röntgen. Jag är så stolt över honom, min otroliga lilla pojke =) Och att han hållit sig vid så gott mod och på så bra humör hela tiden fast det blev många timmar över läggdags... Det är nog det mest fantastiska av allt.
När vi väl satt oss i bilen och skulle åka hem där vid 23-tiden så somnade han på 2 röda. Det var som att trycka på en knapp. *poff* så sov han. Jag förstår honom. Han som brukar vilja gå och lägga sig mellan 18-19 nånstans i vanliga fall...

Så nu är det gips i 4 veckor som gäller. Alltså gips över jul och allt. Vi får se hur det blir med dagis och sånt nu. Turligt nog så är det ju helgen nu och sen är jag ledig ändå måndag och tisdag. Blir återbesök med Robin till ortopeden någon gång tisdag-onsdag också och sen kunde de ordna med nån sorts intyg till mig om det behövs då. Vi får se hur det ser ut efter återbesöket och hur Robin har vant sig och klarar av vardagen.

Imorgon jobbar jag kvällen och då ska jag försöka ordna och avboka mitt arbete som jag bokat upp i januari inför mitt "nya" jobb. Sen skulle jag ha jobbat söndag med, men jag tror att jag ska försöka att få ta semester då. Dels för att jag vill vara hemma med Robin och dels för att jag tror att det kanske kan bli en jobbig natt då natt till söndag. Idag var ju Robin mer eller mindre medvetslös när vi kom hem så det var ju inga problem, men imorgon kväll blir det säkert svårare med gipset och allt. Och då vill inte jag behöva börja jobba 6:45... Och sen så kan det nog vara skönt att vara båda föräldrarna nu i början också, det är inte bara Robin som behöver vänja sig vid situationen med gipset.

Nej, nu måste jag gå i säng känner jag. *gäääsp*

Inga kommentarer: