tisdag 9 december 2008

Läggdags.

Usch, klockan bara går och går... Likadant varenda kväll. Tänk att det ska vara så svårt att få sig i säng. Nog för att jag är kvällsmänniska, men ändå! Hur ska det gå om jag får börja jobba dagtid måndag till fredag? Det kommer ju i så fall betyda att jag måste gå upp tidigt 5 morgnar av 7. Som det är nu så behöver jag inte gå upp så många dagar i rad. Ibland är jag ju ledig och ibland jobbar jag kväll. Det är inte bara dagar. Men jag får väl helt enkelt försöka att styra upp det hela och lägga om mina (o)vanor lite. Och tror det eller ej, men jag hade faktiskt en period en gång när jag helt jätteduktigt kom i säng mellan 21-22:30 varje kväll. Jag minns dock inte när det var, men det känns som att det var här i radhuset och då måste det alltså ha varit inom det här året.

Känns inte så kul att jag har en blöt tvätt som väntar på mig i maskinen heller. Som jag måste hänga innan jag kan krypa ner i sängen. Den har varit färdig ganska länge nu och jag hatar mig själv för att jag inte gick ner och hängde den direkt när maskinen tystnade. Nu har jag verkligen ingen lust och dessutom så blir ju tvätten "hårdare" skrynklig när den får stå så där... Att jag aldrig lär mig. Jag gör ofta så här mot mig själv... :P

Nej, jag ska väl sluta pladdra och släpa mig iväg. Godnatt på er!

Inga kommentarer: