måndag 1 december 2008

Lucköppning.

Ny månad igen och den här månaden innebär även kalenderöppning. Robin har 3 kalendrar. En har han fått från Bamsetidningen som han prenumenerar på och de andra två är chokladkalendrar (1 från mormor och 1 från farmor & farfar). Så nu ska han äta 2 chokladbitar varje dag ända fram till jul... Inte så nyttigt kanske, men jag kan inte tänka mig att det är hela världen heller.

På bilden sitter han vid köksbordet med sina nyöppnade kalendrar.

Ikväll jobbar jag. Sen jobbar jag hela veckan förutom fredag. Har verkligen inte lust. Som vanligt. Jag undrar när jag ska komma ur det här egentligen... Den här oviljan. Usch...

I natt drömde jag att jag fick nog på jobbet. Att det brast och att jag mer eller mindre sket i alltihop. Jag drömde att klockan var strax före 14 och jag visste av någon anledning inte om jag slutade 14:15 eller 15:15. Men att jag struntade i det och sa att nu sticker jag. "Ja, gör det du, det är lugnt" sa arbetskamraterna. Tror inte att de fattade hur det var ställt. "Ja, jag kommer nog inte imorgon heller. Ni får fixa nån annan." sa jag. Och jag höll hela tiden på att börja gråta samtidigt som jag kände mig ilsken. Det jobbiga i drömmen var att ingen verkade reagera något större. Jag hoppas att det inte var någon sanndröm...

Nu ska jag läsa Bamse med Robin, sen ska jag duscha och laga mat. Klockan 14:00 kommer svärmor för att vara barnvakt. Jag går ut med Tyson och sen åker jag till jobbet som börjar 14:45 idag.

Inga kommentarer: