fredag 12 december 2008

Far fyller femtiosex.

Igår kväll, eller i natt snarare, hade jag Animal Planet på. Och det sista jag såg innan jag stängde av för att gå ner och lägga mig var en äcklig jävla bläckfisk som tog en stackars liten jättesöt bebissköldpadda som försökte ta sig ner till havet. Och sprutade in gift i den. Tack för den... Animal Planet är allt en bra hemsk kanal...

Idag fyller min far år. Han var 30 när jag föddes så idag är det alltså hans 56:e födelsedag. Vi ska dit sen i eftermiddag när Peter kommer hem från jobbet. Då ska vi äta tårta och så ska han få presenter. Han ska få en fleecefilt som jag köpte på Jysk i förrgår och så blir det lotter som vanligt. Lotter är himla bra att ge bort tycker jag. Och kul att få själv med.

Efter att vi varit och firat pappa så ska vi ta en sväng förbi affären och handla till en mysig frukost imorgon. Vi ska gå upp tidigt och titta på luciamorgon på tv och äta risgrynsgröt bestämde vi. Och mackor med julskinka och senap. Mums. Sen blir det fika med lussekatter, pepparkakor, julmust... Det ska bli nice. Är första året vi gör så här, vi får väl se om det kan vara början på en fin tradition :P

Och när vi kommer hem från affären ska vi sätta upp granen. Jag ska försöka att pynta och göra fint här så mycket som möjligt under dagen idag nu. Vill att det ska vara så juligt som möjligt imorgon. Vi får se om jag lyckas.

Inga kommentarer: