torsdag 25 december 2008

God fortsättning!


Vi firade julen igår med vår son Spindelmannen, mina föräldrar, Peters föräldrar och hans syster med familj. Vi var sammanlagt 10 personer här, men inte för en sekund kändes det trångt. Det gick så smidigt allt och vi hade så trevligt.

På förmiddagen fick vi besök av Marie och hennes lillasyster Malin också. Det tror jag Robin gillade, han är så glad i dem två. Och så fick han ju julklappar av dem med :P

Robin fick som vanligt hur mycket saker som helst av tomten. Nästan för mycket om man ska vara ärlig. Men det är ju så svårt att låta bli. Fast vi måste snart rensa ut en del ur allt han har för han hinner inte leka med allt. Ungen har så mycket grejer så det börjar bli helt vansinnigt... Men men... Här är en del av årets julklappar: spindelmannendräkt (inte den på bilden, utan en svart, den på bilden är hans gamla och bilden är tagen på morgonen innan han fick den nya), målarbok, fiskespel, bilbana, Banka Mulle-spel, strumpor, kalsonger, tröjor, strumpbyxor, två olika drakar, Lego, pussel, ett lektält, ett särskilt sorts tv-spel för barn, pengar... Tro mig, jag har säkert missat att räkna upp något.

Robin var inte blyg för tomten i år heller. Han pratade på och visade sin arm och berättade om när han bröt den och allt möjligt. Och när tomten frågade om han hade varit snäll så sa han: "Jaa, jag har varit snäll, men det har inte Magnus!" och så pekade han på Magnus (Peters systers man). Magnus hade småretats med Robin och sagt att tomten inte skulle komma och så där tidigare under dagen. Haha, vilket gott skratt vi fick oss allihop. Han är bara för skön, lillemannen...

Och han gav som bestämt bort sin napp. Och det har inte varit några som helst problem för honom att vara utan den, varken igår kväll eller idag. Det är ju toppen! Så nu är det också ur världen, och inte en dag för tidigt. Jag började faktiskt oroa mig för hans tänder och hans bett. Men nu hoppas jag att vi han göra något åt det i tid så han slipper tandställningar och sånt när han blir äldre. Han hade ju redan början på ett saxbett som de kallar det, men det skulle inte vara någon fara om han slutade snart. Jag minns inte när vi var hos tandläkaren, men då sa de också iallafall att det var okej om han slutade iallafall runt jul och så blev det ju nu då. Känns skönt iaf.

Idag var det middag hos svärföräldrarna och sen stack jag iväg till jobbet. Jobbat kvällen idag, och imorgon är det dags för en dagtur. Sen är jag ledig lördag och söndag igen. Känns som att det är alldeles lagomt mycket jobb nu.
Nu ska jag gå och lägga mig. Krypa tätt intill Peter så han får värma mig och sen hoppas jag att jag somnar snabbt idag så jag är pigg imorgon. Just för tillfället så är jag jättetrött och lite så där mosig nästan. Ska bli otroligt skönt att lägga sig nu.

Godnatt på er! Och god fortsättning!

Inga kommentarer: