måndag 22 december 2008

Nu kan han engelska också :P

Pustar lite och vilar. Kvällen är inte slut än. Har iof hunnit med mycket idag, men inte alls så mycket som jag hade sett framför mig. Som vanligt. Så det lär bli en hektisk dag imorgon med. Något mer kanske jag orkar med idag, men det blir inget väldigt. Jag tycker ändå att jag varit riktigt duktig som orkade rycka upp mig och göra så pass som jag gjort.

Vi var ute på kvällspromenaden med Tyson för en liten stund sedan och jisses vad stjärnklart det var idag. Hur vackert som helst =) Det var nog tur att ingen såg oss när vi stod där och tittade och pekade som två fån... Men det stjärnorna är faktiskt fascinerande att se på.

Förresten visade det sig idag att Robin kan engelska med. Vi satt och såg på tv och det var en grön reklam med nån slags gubbe som sa "green, green..." eller nåt i den stilen iaf. Så säger Robin: "Han säger green han" Och jag svarade mest för skojs skull: "Ja, och vad är det då?" Jag trodde inget särskilt, men utan att tveka så säger lillen direkt: "Det är grön!"
Jag och Peter bara tittade på varandra... Så nu kan han engelska också :P Men det tror jag att vi har Dora Utforskaren att tacka för. Ett bra program för de små barnen tycker jag. Mammas duktiga lilla prins!

Konstigt det är när han inte är hemma förresten. Skönt att vara barnledig ibland och bara rå om sig själv, men dock alltid lika konstigt... Och särskilt så här på en måndag tror jag. Jag tror hela tiden att det är lördag, för vanligtvis är det ju när det är helg som vi kunnat vara barnlediga.

Inga kommentarer: