tisdag 30 december 2008

Jag blir så jävla förbannad...

Varje år runt påsk och nyår blir jag lika jävla förbannad. På folk som skjuter raketer. Jag har absolut ingenting emot raketerna i sig och folk får gärna smälla och ha sig, men kan det inte HÅLLA SIG TILL DEN DAGEN DET GÄLLER??!! Varför är det så svårt? Jag förstår liksom inte VARFÖR man måste skjuta t.ex. dagen innan påsk- eller nyårsafton och då dessutom kanske mitt på dagen då man ändå knappt ser färgerna för att himlen är ljus??? Vad är vitsen liksom. Jag HATAR att jag ibland så mycket som en hel vecka eller mer innan den aktuella dagen inte ska kunna gå ut på promenad med min hund i lugn och ro. Plötsligt så smäller det till och vi får fly hals över huvud. Snälla, snälla ni som läser det här, tänk er för och be era nära och kära att tänka sig för. Det finns massor av djur som är rädda för sina liv under de här tiderna på året. Om vi åtminstone kunde förkorta lidandet lite genom att hålla oss till kvällen den dagen det gäller så är ju det toppen. Jag säger absolut inte att vi ska förbjuda raketer, men är det nödvändigt att skjuta i två veckor i sträck, dag som natt? Det är det jag undrar... Och som sagt blir så jävla förbannad på. Om folk bara kunde tänka lite...

Och det här med att skjuta i tätbebyggt område... VET VERKLIGEN INTE FOLK ATT DET ÄR FÖRBJUDET???

2 kommentarer:

Anonym sa...

vi har tur här nere i skåne för här smäller man bara på nyår...på påsken gör vi ingentning egentligen mer än äter ägg hihi...vi eldar inte och vi smällerinte raketer...grannen kom här i morse och frågade om vi skulle vara hemma ikväll för de har hästar och frågade om vi skulle smälla...NEJ vi smäller INTE...hunden är livrädd och jag kan bara tänka mig hur hästarna är...jag lovade att titta till de små liven...det är sååå synd om djuren

Milla sa...

folk är dumma i huvudet.