söndag 7 december 2008

Denna dag.

Är ganska nyss hemkommen och tar bara vägen förbi datorn innan jag ska i säng. Tyson och jag har varit och hälsat på Maria och Mille några timmar nu ikväll. Det var trevligt, ganska länge sedan vi var där nu. Det har inte passat på länge. Så nu har man fått pladdra lite om allt möjligt, men kanske mest om jobbet. Ventilerat sina tankar lite och pratat om alla stora förändringar som kommer att ske inom äldreomsorgen och framför allt hemtjänsten. Det är mycket som är på gång att hända och otroligt nog så verkar det mesta vara förändringar till det bättre. Jag kommer ju inte att vara med så mycket i just förändringarna i hemtjänsten nu då iom mitt nya jobb, men det hör ju också dit litegrann på ett hörn.

Pratade med Marie i telefon tidigare ikväll också. Vi bestämde att vi ska försöka gå på bio på torsdag. Det ser jag fram emot. Det är förresten väldigt tomt här på nätet utan henne tycker jag. Hoppas att hon snart skaffar sig ett mobilt bredband som hon pratat på. Till dess (och även sen tycker jag) så får vi väl försöka att höras lite mer i telefon och träffas lite mer IRL kanske... Vore ju ganska vettigt :P

Annars har inte den här dagens innehåll varit så där väldigt. Middag hos svärföräldrarna på dagen, sen slappat hemma. Och besöket hos Maria då nu ikväll. Imorgon är det verkligen dags att försöka få tummen ur och kanske försöka börja bli "klar" med städningen här hemma som jag påbörjade för säkert 2 veckor sedan, men som jag hela tiden måste börja om med för att jag aldrig riktigt får tummen ur till 100% när jag ska.

Nu är det tandborstning och ombyte som står på schemat, sen sömn.

Inga kommentarer: