måndag 1 december 2008

Kontakten.

Ska snart lägga mig nu. Kvällen på jobbet idag gick bara bra, trots mycket att göra. Det går alltid bra, bara jag kommer iväg. Jag fattar inte riktigt det här att det alltid tar emot så innan jag ska iväg, speciellt på kvällspassen, för när jag väl är på jobbet så känns det oftast väldigt bra. Ibland t.o.m. GILLAR jag att vara där. Men aldrig innan. Aldrig när jag fortfarande är hemma. Visst är det konstigt?? Det vore ju skillnad om jag inte trivdes på jobbet, men det gör jag ju när jag väl är där. Ändå så vill jag oftast inte dit?

Ringde till pappa när jag kommit hem och hade gått sista kvällssvängen med Tyson. Jag tror inte att vi har setts eller pratat på kanske 2 veckor nu. Det blir så där ibland mellan oss. Vi har helt enkelt inte världens bästa kontakt. Vi är aldrig ovänner eller så, det är inget sånt, men det blir bara inte av liksom. Han ringer inte till mig och jag ringer inte till honom heller. Och tiden bara går. Men nu ikväll pratade vi faktiskt i otroliga 21 minuter. Annars brukar våra samtal ligga på kanske max 5. Och nu kommer vi nog att ha lite mer kontakt i en period igen. Han kommer hit på onsdag när Peter fyller år och sen fyller han själv år den 12:e. Efter det så är det jul och då blir han bjuden hit. Däremellan så kommer han att vara hundvakt åt oss en del och så ska jag väl försöka att få till så han kommer hit på någon fika också. Så ses vi mer ett tag igen, till nästa gång vi tappar kontakten för en stund.

Nej, nu är det väl dags att krypa i säng då. Arbetsdag imorgon.

Godnatt på er!

Inga kommentarer: