fredag 31 oktober 2008

Vem har rivit pappa?

Dagens roligaste: Jag hämtar Robin på dagis och medan vi klär på oss för att gå till bilen så berättar jag för Robin att pappa har varit hos doktorn.
-"Han har brutit revbenen, de är trasiga" sa jag.
-"Mäh, vem har revit han då? Är det Liza eller?!" svarar lillemannen förskräckt.

Haha, sen försökte jag förklara vad revbenen är och var de sitter.
-"Här har du revbenen", visade jag. "De sitter här, det är skelett. Känn, det hårda är revbenen."
-"Och här är det kött"
-"Ja, okej. På revbenen har man lite kött. Men det hårda där är revbenen."
- "Och det här är vanliga ben!" svarade Robin nöjt och slängde upp ena benet på bänken i korridoren.

Han är bara för go. Tänk vad livet måste ha varit tråkigt innan han kom till världen. Jag kan inte tänka mig en sekund hur det var innan han fanns eller hur det vore om han inte funnits. Det bästa med livet kan bara stavas på ett sätt: R-O-B-I-N!

1 kommentar:

Caroline sa...

hehe... dom är allt bra goa... hehe