måndag 13 oktober 2008

Sjusovare.

Sitter och äter resterna av gårdagens middag (spaghetti & köttfärsås) till frukost och förbannar det faktum att jag alltid ska vara så jävla slö. Idag skjutsade Peter lillen till dagis innan han började jobba. Jag var med uppe och gjorde Robin i ordning innan de skulle iväg så Peter kunde gå ut med Tyson. Sen när de hade åkt gick jag ner och lade mig i sängen igen, vilket jag tycker var helt okej då klockan inte ens var 7:00 än. Jag läste en stund och sen runt 7:30 så vände jag på mig och skulle försöka sova en stund till. Passa på när jag för en gångs skull var helt själv och ingen kunde störa mig. En riktig sovmorgon tänkte jag unna mig och det kan man ju iof verkligen säga att jag har gjort också. Jag som trodde att jag skulle vakna kanske 9:30-10:00 så där nån gång låg i sängen ända till 11:35... Och det känns faktiskt inte alls bra kan jag säga. Som vanligt hade jag en massa jag skulle ha tagit hand om här hemma på min "barnlediga dag" innan jag ska vara på jobbet klockan 14... Det blir inte så mycket av nånting nu. Som vanligt. Och att tvätta är ju inte att tänka på eftersom maskinen tar så pass lång tid som den gör så hinner jag inte att hänga tvätten innan jag ska iväg. Och att ha den i maskinen ända till klockan 22 ikväll tycker inte jag är så trevligt.

Men men, that's life. Jag hinner väl en annan dag.
Nu ska jag väl göra mig i ordning litegrann, ringa Maria som ska åka med, gå en promenad med Tyson... Tänkte försöka komma iväg runt 13:30 sen så jag hinner in på affären på vägen också. Tänkte köpa med mig någon färdigrätt idag och hoppas att jag hinner äta under kvällen. Jag blir alltid så hungrig när jag jobbar kvällen och idag börjar jag en timme tidigare pga av ett informationsmöte med demenssköterskan. Det är ju så klart frivilligt, men jag tycker det ska bli intressant och jag tycker att det är ganska viktigt i mitt jobb med gamla människor att man iallafall har ett hum om vad som kan göra dem som de är. Och hur man ska ta hand om dem. Så jag ska absolut gå.

Nej, nu har jag ätit färdigt och har inte tid att sitta här mer.

Hej då.

Inga kommentarer: