måndag 20 oktober 2008

Flexibel.

Det är ju tur att man är flexibel. Och att det passar så att man kan vara det.
Den här dagen blev inte alls som jag trodde igår. Jag tror inte att någonting blivit som planerat förutom handlingen. Strax före 12:00 ringde de från jobbet. En arbetskamrat är hemma och kräks och det är kris. Så nu ska jag plötsligt jobba kväll. Ringde pappa direkt för att höra när vi skulle hämta bilen i stan, men den skulle inte vara färdig förrän klockan 16, så där sket det sig ju att jag kunde skjutsa. Pratade med Peter som tack och lov inte brydde sig om jag jobbar för tredje kvällen i rad (och gör en till imorgon). Han hämtar Robin på dagis istället för mig så var det löst. Gick en promenad med Tyson i skitvädret och sen stack vi till affären. Nu har jag kommit hem igen, plockat in de mesta varorna och sitter och äter. (Tack gode gud för frysta färdigrätter såna här dagar!) Jag var lite osäker på om jag skulle hinna med allt till 14:45 när passet börjar, men som det ser ut nu så blir det inga problem. Jag ska förbereda tacos åt grabbarna och så ska jag gå en promenad till med voffsingen innan jag sticker bara.

För övrigt så blev det inte så mycket av mina fem "punkter" jag hade satte mig för att göra idag.
Tiden passade inte med pappa att hämta bilen.
Vädret har varit skit så det blev ingen långpromenad med Tyson (blir 2 mindre istället).
Och också pga vädret så blev det inget dammsugande i bilen.
Sen så skulle jag ha en klipptid till Robin hos Salong Regina, men hon var på älgjakt och öppnar igen på torsdag. (Så nu måste jag komma ihåg det i flera dagar också... *flina*) Jag vill ju ha en tid till Robin innan den 11/11 då han ska ta foto på dagis.

Det är vad jag kallar "change of plans" iallafall.

Men det är ju inga problem. Man är väl flexibel...

Inga kommentarer: