måndag 27 oktober 2008

Greja & städa & renovera & hålla på...

Har faktiskt fått en hel del uträttat idag. Jag hoppas att det håller i sig imorgon med. Börjat städa ganska ordentligt och kört 2 maskiner med tvätt. När Peter kom hem och vi hade ätit grejade vi litegrann och sen åkte vi och hyrde en kärra på OKQ8. Vidare till svärföräldrarna och hämtade bl.a. en bokhylla (i flera delar som vi delat upp och ställt på var sin sida om hallen på nedervåningen) och en soffa som vi fått av dem och som skulle ha varit hämtat länge. Soffan är en likadan som den vi har så nu har vi två soffor i vardagsrummet istället. Blev faktiskt riktigt bra. Känns ju gôtt att ha fått tummen ur litegrann. Dagarna bara går och går och man gör ingenting tycker jag. Just pga att man aldrig får tummen ur. Men nu har den förhoppningsvis lossnat lite iallafall. Är ju mycket som ska städas, grejas, plockas och renoveras här men det har gått väldigt trögt... När vi ska renovera badrummet vill jag inte ens tänka på... Det var ju tänkt att det skulle göras nu i höst, och jag hoppas väl lite fortfarande att det blir i år, men jag vågar inte tro för mycket. Det är ju ändå snart november nu och inget har hänt.

Jag ska ha Robin på dagis några timmar extra imorgon och jag hoppas att jag har något kvar av den lusten jag haft idag så att jag ångar på som bara den de timmarna jag har själv. Jag ska till jobbet och få utbildning i hur jag använder lönesystemet på datorn en timme ungefär mellan 10-11 men jag hämtar inte Robin förrän 15 sen.

Ikväll har jag och Tyson varit ute och gått en promenad med Marie. Det var skönt. Och det är roligt för vi har alltid något att prata om när vi träffas =)

Hmm, jag tror faktiskt att jag blir mer och mer förkyld. Det går ganska långsamt, men det verkar bli mer lite i taget. *sucka* Men det är väl inte så mycket annat att vänta den här årstiden och det går förkylningar mellan barnen på dagis hela tiden.

Borde äta nån kvällsmat egentligen, känner mig nästan lite illamående. Jag får väl gå och kika i kylskåpet om det finns nåt enkelt innan jag lägger mig. Har jag tur kanske det finns nån RisiFrutti manna kvar...

1 kommentar:

Marie sa...

Hoppas du har energi kvar i morgon nu då :-)
Och hoppas du hittade nåt ätbart i kylen, det gjorde jag i alla fall :-)