torsdag 30 oktober 2008

One man down.

Den här kvällen slutade med huvudvärk (som byggts upp mer och mer under arbetspasset), men nu är det på bättringsvägen igen efter ett par Panodil. Och magontet har bara blivit bättre under dagen och kvällen. Tack och lov.

Men jag ska inte klaga över lite huvudvärk heller, på soffan bredvid mig ligger en som har det mycket värre. Peter hade en olycka på jobbet idag och har slagit sig ordentlig. Han stod på en stege när glidskyddet (som ska göra att stegen inte sticker iväg) bara vek sig och både han och stegen rasade i backen. Detta måste ha hänt runt 13-tiden, han berättade det för mig när jag släppte in honom på mitt jobb där han skulle sota 13:30. Han hade då ont i en fot, rygg, axlar och nacke. Och han visade mig ett rött märke på revbenen som det gick en röd rand ner från över hela magen... Han hade bara åkt hem och tagit Citodon, sen jobbade han klart sin dag. Men nu i eftermiddag och kväll har han haft det värre, och det röda märket på revbenen finns kvar och har utökats med både svullnad och blåmärke. Svärföräldrarna har varit här ikväll och hjälpt honom lite med att lägga Robin. De tyckte väl precis som jag att han skulle ha kollat upp det, då revbenen faktiskt kan vara brutna. Jag fattar väl att han inte vill åka in akut och inte orkar sitta på sjukhuset halva natten med smärtor, men om jag vore han så skulle jag ju ringt rådgivningen iallafall direkt jag kom hem och tagit det därifrån. Jag blir ju orolig för honom, men han själv tar det inte så hårt. Han vet inte ens om han ska stanna hemma imorgon! Men jag kan redan nu säga efter att fått en sådan smäll över hela kroppen så lär han vara dubbelt så mörbultad när han vaknar imorgon. Det kommer ju alltid efter. Det är ju bara det att han inte kan gå ordentligt som det är nu redan, men han får väl se själv. Stönig är han iallafall. Det kan ju ingen säga något annat om.
Och så har vi ju hans hopplösa chef då vars (i stort sett enda) kommentar var: "Det är ju tur att det snart är helgen då!" Va?! Den är ju helt otrolig... Det är ju typ som att säga "Jaja, det är väl inte så farligt, vi kör på som vanligt så får du väl vila dig till helgen" *suck*
Jag skulle ju iallafall tro att det inte blir något nattjobb för Peter imorgon, men jag törs inte säga något säkert om det ännu heller.

Det har varit ganska kallt idag annars, var typ bara 2 grader ikväll. Och det sägs att det ska snöa under helgen vilket mycket väl kan stämma. Känns ju lite så nu redan. En dam jag var hos nu ikväll visade mig dagens tidning där det stod om att det snöat ganska kraftigt i Fryksdalen igår morse så det är säkert på väg hit. Det varnades även för att det kunde bli ner till -5 i natt så man får vara extra försiktig imorgon. Det händer ju alltid så mycket så här på hösten när blöta vägar blir förrädiskt hala t.ex.
Är nog dags att börja tänka på att byta däck på bilarna nu snart. Jag hoppas att snön håller sig borta iallafall imorgon också så man slipper den när man ska iväg till jobb och dagis på morgonen...

1 kommentar:

Marie sa...

Det är allt en otursgubbe du har när det gäller jobbet. Stackarn. Ja han lär ju ha ännu mer ont i morgon och får väl vara glad om han ens tar sig ur sängen.