onsdag 22 oktober 2008

Jag lovar ingenting.

Sitter ensam i vardagsrummet med datorn i knät. Lyssnar lite på radio. Pustar ut efter dagen. Det är skönt. Finns massor jag skulle kunna plocka med, men det tänker jag inte göra. Inte nu. Nu ska jag bara njuta av den stunden jag är själv. Inte härja. Det gör jag så mycket ändå tycker jag.

Idag har jag jobbat 6:45-13:15 och efter jobbet har jag varit med pappa till Em i Karlstad för att titta på en soffa till honom. Kom hem för en stund sedan. Ska slappa lite och byta kläder. Sen kommer väl Peter hem och hämtar mig nån gång mellan 15:30-16:00 och så åker vi till dagis och plockar upp lillemannen och efter det vidare till Karlstad. Vi ska åka till en relativt ny djuraffär som tydligen ligger i Skåre. Vi får väl se vad det är för nåt, blir första gången för oss där iaf.

Vad sa du? Hur det går med mitt Red Bull-drickande? Jodå, jag var ju utan hela dagen i måndags. Men sen igår orkade jag inte låta bli. Idag har jag inte druckit någon (än) heller. Jag ska försöka att stålsätta mig, men det är faktiskt lite småjobbigt. Och jag blir så otroligt sötsugen när jag inte dricker någon Red Bull, men det är väl inte så konstigt heller kanske med tanke på vad en sådan innehåller... Vi får se hur det går. Jag lovar ingenting som vanligt. Jag tycker inte om att lova, det blir så pinsamt när man gör tvärtemot vad man har sagt. (Guuud, vilken karaktär jag har...) Jag fattar bara inte varför allt man tycker är gott eller trevligt eller bra, i själva verket inte alls är särskilt bra för en. Kunde inte människan ha konstruerats som så att det som inte var bra inte heller var gott? Då skulle ju ingen producera några varor alls som inte var nyttiga för en och det här problemet skulle inte finnas. Tänk så enkelt...

Inga kommentarer: