torsdag 9 oktober 2008

Vad är klockan?

Ibland är han så rolig min son (eller ja, det är han ganska ofta iof). Han ligger i sin säng och lade sig nog före 19:30 idag iallafall. Sen dess har det varit tyst nere på hans rum, tills han för kanske en kvart sedan ropar: "Mamma, mamma?!" "Ja, vad är det?" ropar jag tillbaka. "Vad är klockan?" frågar han då. Så jag fick titta vad klockan var och tala om det för honom. "Jaha!" svarade han då och var nöjd. Det tyckte jag var väldigt roligt, då han bara är 3 år och inte ens kan klockan eller har något särskilt begrepp om tid alls :P Efter det har det varit tyst igen. Haha!

Idag har han för övrigt haft en sån där dag då han är alldeles extra gullig och rolig. Supersöt och snäll. Han har varit på bra humör hela dagen sen jag hämtade honom på dagis 15:30 och barngympan gick som en dans ikväll. Som jag älskar den ungen!

Annars så sitter jag här och degar. Tittar lite på Du är vad du äter på TV3 och sen tänkte jag fortsätta med Lyxfällan efter det. Om jag inte ringer och pratar lite skit med någon. Känner för att prata i telefon en stund, men vi får se.

Ska försöka att komma i säng i någorlunda tid idag. Opeln blev såld igår, så nu har vi för tillfället bara en bil och det innebär att vi måste åka hemifrån allihop så att Peter hinner till jobbet som börjar 7:00. Det blir lite tidigare än vanligt... Och sen tar det längre tid innan man kommer hem också. Jag åker ju runt och "sprider ut" min familj först på morgonen och sen så får jag ju åka runt och samla ihop den igen efter jobbet. Lite extra jobb blir det nu när vi bara har en bil, men så klart att det går ett tag. Så här har vi ju gjort förut med. Det värsta är väl bara innan jag, som redan har så svårt att gå upp på morgonen, blir van att gå upp ännu lite tidigare än annars. Det positiva med det är att jag ändå kommer i god tid till jobbet när det är så här, jämfört med annars när jag i stort sett alltid kommer inspringandes precis när jag börjar eller 2 minuter för sent... *ler*

Om jag är vad jag äter så är jag just nu en köttbullesmörgås. Och Tyson är en ren köttbulle. Och det sistnämnda var nog inte helt lögn iallafall, jag tror bestämt att han har lagt på sig en del... Han har iallafall blivit väldigt bred över ryggen. Man får försöka tänka lite på det så han inte rusar iväg och blir fet iallafall för det är synd om en hund ska behöva bli det tycker jag. Tysons viktuppgång beror med största sannolikhet på kastreringen, då de förlorar 25% av ämnesomsättningen, men man får ju som sagt vara lite extra uppmärksam nu då... Men en köttbulle till kan han ju få. Eller två. Skulle vara roligt att väga honom nu. När han kastrerades vägde han 42 kg, jag skulle gissa att det är lite mer nu iaf.

Inga kommentarer: