fredag 17 oktober 2008

Röj i garaget.

37,3 visade Robins termometer den här morgonen. Jag tror det är rätt lugnt. Men han hade en väldigt otäck hostattack när jag var med honom uppe på toa runt 6-tiden. Så nu kanske han är på väg att bli förkyld ändå...

I eftermiddag ska vi försöka röja lite i garaget och ställa i ordning sånt som ska till tippen. Det är lördagsöppet där imorgon så då ska vi passa på att få iväg en del. Har ju en del bråte kvar på gården sen vi byggde verandan i sommar också som det ska bli skönt att bli av med. Och sen beroende på hur lång tid det tar så vill jag försöka få lite ordning på både saker och lådor sen vi flyttade hit. Det är många lådor som hamnat i garaget, bl.a. med Robins gamla bebiskläder, som jag vill ha här inne och här inne finns det kartonger som lika gärna kan stå i garaget. Men det är lite att göra för att gå igenom allt så man får försöka ta det lite pö om pö. Hur som helst är det dags att ta tag i saker och ting.

Tror det är den här helgen som det är höstmarknaden här i Grums också. Men jag tror inte att jag ska bry mig om det. Dels så brukar det vara så himla dåligt och dels så har jag ingen lust ändå. Och jag fattar inte, när det redan är så dåligt som det är, så envisas de ändå med att alltid lägga marknaden helgen före lön... Det är ju inte undra på att folk inte handlar något och att knallarna inte bryr sig om att komma...

Inga kommentarer: