torsdag 16 oktober 2008

Pendlare.

09:35
Robins temp pendlar hela tiden. Igår hade han ju 38,1 på dagen. Igår kväll när jag skulle lägga mig var han vaken så vi gick och tog tempen som då låg på 36,5. Och nu imorse hade han 37,3. Ingen feber alltså. Men ska kolla en gång till under dagen här eftersom den verkar komma och gå. Jag sticker väl till jobbet ungefär 14:30 så jag tänkte försöka kolla så nära det att jag sticker som möjligt.

12:57
Spänningen stiger. Robins senaste temp låg på 37,7. Eftersom han vanligtvis har ganska hög temp så låter jag honom troligtvis gå på gymnastiken om den inte blivit högre när jag ska till jobbet sen. Och kanske även att det blir dagis imorgon. Det är ju inget fel på ungen!

Nu ska jag strax sätta igång med middagsmaten så man inte behöver hetsäta för att hinna i tid till jobbet sen.

21:57
Robin fick komma iväg på gympan idag eftersom han är så pigg och han behövde verkligen göra något efter att ha varit inne och hemma i 3 dagar. Men vi stannar för säkerhets skull hemma från jobb och dagis imorgon med så har han helgen på sig att bli "helt bra" sen. Och så får vi väl hoppas att han inte blivit negativt påverkad av den lilla stunden har var ute och var på gymnastiken. Det fick bli så eftersom han mer eller mindre börjat klättra på väggarna här hemma idag. Han är ju som sagt pigg för övrigt och man märker inte att han är sjuk förutom på termometern. Så det är klart att det blir tråkigt. Han hade iallafall varit jättesnäll och haft jätteroligt sa mamma så det känns ju skönt =)

Inga kommentarer: