tisdag 14 oktober 2008

What a night.

I natt har det varit en jättejobbig natt. Den har varit som ett lapptäcke när det gäller sömnen. När jag gick och lade mig var Robin vaken och pratade med mig, och jag fick trycka igång hans film igen för den hade stannat. Okej, tänkte jag, han somnar nog om sen. Jag lade mig och låg och zappade på tv:n kanske en timme eller så. Sen bestämde jag mig för att sova och hade just somnat till när Robin ropade. Filmen hade stannat igen och han skulle ha på den ytterligare en gång. Jag försökte förklara att det var mitt i natten och att han kanske skulle försöka följa med in till oss istället och sova. Men det ville han inte och filmen åkte på igen.
Jag tror att jag varit inne hos honom ungefär 3 ggr av den orsaken i natt. Utöver det så fick jag ont i magen och fick springa på toa 2 ggr själv. Klockan 03:20 väckte han mig för att han var hungrig så vi fick gå upp i köket och äta smörgås och dricka festis. Efter det ville han fortsätta ligga i sin egen säng. Och se på film. Jag tror att klockan var ungefär 7:30 när han kom in till mig för att se på Dora - Utforskaren på Nickelodeon. Det programmet gillar han mycket just nu. Och ungefär 9:30 nu gick vi upp på övervåningen.

Dora Utforskaren & apan Boots


Så i natt kan man verkligen säga att det har varit från och till med sömnen. Det kändes som att ögonen ville blöda de gångerna jag var uppe på morgonsidan. Usch... Man har sovit någon timme, varit vaken en kvart, sovit 1½ timme, varit vaken ½ timme, sovit en timme... Typ...

Robin är rätt pigg annars dock. Han hade 38 grader precis kl 9:30 och då hade han inte fått någon alvedon sen igår heller. Det är bra tycker jag. Så nu är det bara att se åt vilket håll det går.

Aaah, vad gôtt det är med Red Bull efter den här natten!

Inga kommentarer: