söndag 26 oktober 2008

Vintertid.

Känner mig mest irriterad idag. Och lite "gnag" på hjärnan har jag. Men jag tror ändå att det är lite bättre igen. Vi får väl se ikväll hur dagen varit. Den är ju ganska ung än...

Följde med Jessica hem efter promenaden igår. Stannade tills klockan var närmare 24. Sen åkte jag hem och lade mig direkt. Jag var supertrött. Sista timmen hos Jessica satt jag mest och hängde och försökte hålla mig vaken tror jag. Såg färdigt på nån Beck-film och sen åkte jag.

I natt har vi då ställt om klockan till vintertid. Gud så skönt det är när man drar klockan åt det hållet och man "får tillbaka" en timme. Värre är det när man ska ställa om sig till sommartid och förlorar en istället. Sen det som är svårt med vintertiden är när lillemannen ska lägga sig på kvällen och när han vaknar på morgonen. Robin är ju trött så tidigt på kvällarna och börja ofta prata om att han vill lägga sig redan vid 17-tiden. Då är klockan alltså bara 16 nu i fortsättningen. Och så vaknar han ofta runt 6-7 på morgonen, då är klockan bara 5-6. Och det är jobbigt för en sån som mig. En morgontrött en...
Men vi började här redan i fredags att försöka hålla honom vaken längre för att ställa om honom i förväg till den nya tiden. Det har gått ganska bra ändå.

Vaknade med halsont. *suck*

Inga kommentarer: