onsdag 29 oktober 2008

Ta mig till IKEA.

Finns det något dammigare och tråkigare rum att städa än sovrum? Det är nog det värsta rummet tycker jag. I vårt sovrum är det ganska trångt och att komma åt under sängen är inte det enklaste. Dels pga tidigare nämnda orsak och dels pga alla sladdar och skit som hänger/ligger under den. Gah... Ja, jag är långt ifrån färdig där nere, men jag var tvungen att ta en paus. Det kryper i hela kroppen på mig när jag ska städa sovrummet.

Åh, jag skulle vilja till IKEA idag eller iallafall snart. Det är några grejjer vi ska ha där och sen så är det ju kul att bara titta också (och få med sig en massa skit hem som man egentligen inte behöver *ler*). Har länge tänkt att Robin ska ha den här taklampan i sitt rum, men sist vi var där så var den så klart slut. Sen så såg vi de här hyllorna (fast i svart) som skulle bli perfekta i vårt sovrum, en på varje sida om sängen istället för sängbord. Vill verkligen byta nu och det är ju perfekt när man ändå håller på att städa och ändra så grundligt. Plus att vi ju nyligen fått lönen =) Och så har jag för mig att det var något mer vi/jag skulle ha, men jag minns inte. Det var ett tag sedan jag var på IKEA nu så jag börjar bli sugen. Jag blir det ibland. Det kanske inte är så stora grejer man köper alltid, men det är roligt att göra om lite hemma, även om det bara innebär att man byter ut eller lägger till några små detaljer.

Nä, om jag skulle ta och sätta igång med maten. Blir fiskpinnar idag, riktigt avancerat :P

Inga kommentarer: