tisdag 28 oktober 2008

En vanlig dag.

Hmm, det var väldigt vad det satt hårt inne att få veta något om er som kollar in min blogg... (Se inlägget innan detta). 2 kommentarer har jag fått och det är två vänner som jag redan vet följer min blogg :P Annars så såg jag på besöksräknaren att jag haft många besök sedan jag skrev inlägget, men inte en enda orkade eller vågade lämna spår efter sig... Så jag får väl fortsätta att vara nyfiken då.

Idag har jag varit en sväng på jobbet och fått utbildning i PS självservice, så nu ska jag börja anmäla all frånvaro och sånt via datorn istället. Gud vad skönt att slippa de där dåligt utformade pappersblanketterna! Detta verkade mycket enklare. Och så är det ju fint att man kan gå in och titta vad man får i lön ungefär 10 dagar innan man får lönenspecifikationen i postlådan.

Sen har jag städat lite hemma. Bytt gardiner och sängkläder i Robins rum. Han har fått nytt. Blått tyg med riddare och hästar på från Jotex. Det är i samma alltså både gardinerna och sängkläderna. (Såg förresten nu när jag länkade att nu var det så klart rea på det, det var det ju inte när vi beställde... Konstigt fenomen det där att det alltid blir billigare efter att man redan köpt nånting.) Blev fint iallafall och passar ju in i "temat" då han har blått rum och en riddarborg, riddare & drake som wallies.

Strax före 17 gick vi hem till mamma hela gänget (alltså jag, Robin, hunden och katten) och så har vi varit där några timmar. Nu ligger Robin i sin säng och jag sitter och slötittar på Rosa Bandet-galan på TV3. Peter jobbar övertid idag och kommer kanske hem 21:30-22:00 nån gång.

Inga kommentarer: