söndag 19 oktober 2008

Ta mig i kragen.

Alltså, jag måste försöka ta mig i kragen nu. Det var många veckor sedan när jag började att fundera omkring det här med att jag skulle sluta dricka Red Bull och även röka. Jag försökte att iallafall trappa ner på RB-drickandet där några dagar emellanåt, men nu på sistone så tror jag att jag har blivit värre än någonsin istället. Suck... Jag har ju länge, länge köpt hem de där 4-packen (och så klart även köpt en hel del "singlar") men jag har ändå oftast hållit mig till 1 om dagen och bara någon enstaka gång 2 st. Nu blir det oftare och oftare 2 per dag. Jag måste fan bromsa nu alltså. Skärpa mig. Det kan ju aldrig vara bra... Eller det VET jag ju t.o.m. att det inte är. Så från och med imorgon så börjar jag om med att ta tag i det. Jag vet att jag inte kommer att klara att avstå helt och hållet alla dagar, raka vägen, direkt men det ska iallafall bli seriös nedtrappning. Och imorgon ska jag inte dricka någon alls. Inte ens om jag så håller på att dö på kuppen... *ler*

Rökningen får jag ta itu med vid ett senare tillfälle. Att få mamma med sig och sluta verkar inte vara någon idé att tro, så jag får väl försöka ta tag i det själv också. Vi bestämde ju faktiskt i fjol att vi skulle ge oss i år, men nu när det t.o.m. är hög tid att göra det så verkar hon ändå inte särskilt intresserad av att sluta. Men men, hur som helst, jag tar en sak i taget nu. Jag är ganska säker på att jag iallafall inte klarar att ta bort allt jag gillar från mig själv på en gång :P

Imorgon ska jag på HLR (Hjärt- & LungRäddning)-utbildning. Det är ett par timmar på morgonen. Börjar 8:30 och så får vi väl se ungefär när vi är klara. Tiden är satt till 11:00, men de som varit iväg tidigare sa att det tagit kortare tid än så. Efter det så har jag 5 saker som jag har tänkt mig att jag ska hinna med innan jag ska hämta Robin på dagis klockan 16. Av lite varierande storlek & några beroende lite på vädret:
~Följa med pappa så han får hämta Cadillacen han haft på verkstad i stan.
~Handla.
~Långpromenad med Tyson.
~Dammsuga ur Volvon.
~Ringa Regina och beställa tid för klippning åt Robin.
Inte nödvändigtvis i den ordningen då. Det får vi se hur det faller sig imorgon. Och är det för dåligt väder så blir promenaden kortare och Volvon får behålla gruset ett tag till.

Dagens roligaste: Vi var till stan en sväng idag och tog drive-through på McDonalds. Och åt i bilen som vi brukar göra på hemvägen. Jag gjorde ett hål i påsen till minimorötterna åt Robin och gav honom. Han krånglade ett tag och jag blev rädd att jag gjort hålet för litet, så jag frågade:
-Får du tag i någon eller ska jag hjälpa dig?
Efter en liten stunds tystnad och koncentrerat försök svarar han:
-Jag har tag i en, du kan sluta larva dig nu!
Herregud, var får han alla uttryck ifrån?! *fniss*

1 kommentar:

Marie sa...

Ja sluta larva dig nu ;-)

Du kan ge dig att röka tillsammans med pappa då, han har sagt att han ska försöka sluta. Han fick order av doktorn när han var där i torsdags. Men om han lyder är ju en annan sak då :-p
Jag har faktiskt börjat dra ner på coladrickandet själv och det går riktigt bra :-) Vissa dagar dricker jag inget alls och ibland ett glas. (Fast jag erkänner att det blir mer på helgerna *s*)