måndag 13 oktober 2008

Vård av barn.

Imorgon blir man hemma med vård av sjukt barn då. Lillkillen var hängig när Peter hämtade honom på dagis och det visade sig sen att han hade 39 graders feber. Stackarn... Men det är väl inte så konstigt ändå. Det var ganska länge sedan han var sjuk nu och Peter har varit dålig och är inte riktigt bra än. Jag själv vaknade med ont i halsen i morse och jag känner litegrann nu med, så kanske är något på gång även med mig. Och det gör faktiskt inget just nu. Såklart att det inte är roligt varken att Robin är sjuk eller att jag kanske blir det, men det blir ändå ett "avbrott" i allt och man bara tar allt som det kommer. Och efter att ha jobbat det sena kvällspasset idag så är det mer än skönt att slippa börja det tidiga passet imorgon.

Just nu sitter jag och äter kvällsmat. Någon grillad filé jag "ryckte med" när jag var in på Orrbyhallen efter jobbet. Jag hade tänkt handla efter jobbet imorgon, men nu när Robin blev sjuk så var jag tvungen att sticka in på hemvägen nu ikväll. Måste ju ha lite olika hemma att försöka få i honom under dagen imorgon som t.ex. Piggelin-glass och festis. Sen blev det lite mjölk, bröd, danonino, frukt... Och så köpte jag en burk med fiskbullar som jag hoppas få i honom till middag. Han är väldigt glad i fiskbullar just nu och det är ju lätt att äta, men vi får väl se. Vi tar dagen som den kommer, huvudsaken är att han får i sig vätska. Man vet ju inte hur sjuk han är imorgon heller.

När jag har ätit klart så blir det sängen för min del också. Som det är nu känner jag mig ganska trött fast jag sov så länge i morse. Men det blir säkert som det brukar = jag ligger och zappar på tv:n ett par timmar eller läser och sen orkar jag inte somna direkt iallafall. Men det tar vi också som det kommer, det är ju iallafall ingen arbetsdag imorgon. Inte nu längre iaf.

Godnatt!

Inga kommentarer: