fredag 3 oktober 2008

Jag överlevde.

Idag trodde jag inte att det skulle gå alls, men tro det eller ej, jag överlevde den här dagen också.

Det började igår med att jag jobbade kväll och slutade 21:45. Hela kvällen var ganska dryg, men när den väl var över gick allt så fort. Åkte förbi hemma hos mamma och hämtade en cigarettlimpa (jag vet att jag har lovat att sluta i år, men jag hinner nog röka upp dem också innan 2009 infaller). Hem och kollade internet en sväng medan jag väntade på att badkaret skulle fyllas. Vi har nog världens sämsta vattentryck... Iallafall så kom jag väl inte i säng förrän typ 23:20 och sen tog det ett tag att somna också.

Strax före 05:00 i morse kom Robin in till oss och jag kunde inte låta honom krypa ner direkt med den fullsprängda blöjan han hade på sig så jag fick gå upp och byta den. Sen var jag i valet och kvalet om man skulle stanna uppe eller om man skulle våga somna om några minuter till. Slutade ju med att man somnade och fast klockan började ringa 05:00 och jag tänkte att man inte får snooza till längre än 05:30 om man skulle hinna så var nog klockan 05:45 innan vi kom upp. Låter inte som så stor skillnad kanske, men i det här huset gör alla minuter skillnad på morgonen... Robin skulle vara på dagis 06:30 och jag började jobba 06:45. Och vi hade nog hunnit om det inte varit för att bilnycklarna var totalt borta när vi skulle sticka iväg. *suck* De kom fram till slut iallafall och jag var "bara" ungefär 10 minuter sen när jag släpade mig in genom dörren på jobbet.

Jag var så trött och jag var helt ärligt tveksam till hur den här dagen skulle gå. Bläää... Men det började rulla och någon gång efter 11 så började det gå lite snabbare. Och jag blev lite piggare. Det som är så jobbigt är ju att jag just nu är så trött på mer än ett vis och att man verkligen måste försöka hålla skenet uppe på ett sånt jobb som jag har.

Jaja, mamma ringde nu så jag ska prata lite med henne. Men hur som helst, jag överlevde och dagen är slut. Ska bli så skönt att inte behöva passa någon tidig tid imorgon!

Blir Arvika-mârten imorgon. Åker runt 11 med Robin, mamma & Marie.

Tack & hej.

Inga kommentarer: