måndag 10 november 2008

Vila i frid.

Kopplar av en liten stund nu, ska strax gå och lägga mig. Kanske äta något först. Jag vet inte om jag är hungrig eller bara sugen. Men det är väl skit samma.

Den här kvällen blev ganska bra ändå. Vädermässigt iallafall. Det höll uppe i stort sett hela tiden som jag jobbade, det var på slutet nu som det kom några droppar när vi parkerade efter att ha gjort färdigt vår runda för kvällen.

En dam på jobbet gick bort igår. En som varit med hela tiden sedan jag började inom hemtjänsten och som jag tyckte mycket om. Känns lite tråkigt. Jag har varit ledig i helgen och jag tänkte faktiskt på henne på vägen till jobbet idag. Hon var dålig förra veckan redan och jag undrade just hur det hade gått. Och det hade alltså inte gått längre nu då. Det blir konstigt nu ett tag. Tomt. Det är verkligen baksidan med ett jobb som detta... Vila i frid.

1 kommentar:

Caroline sa...

USH... Fick rysningar... Lille mormor...Vila i frid...