onsdag 19 november 2008

Sugen. Som fan.

Jag sitter och försöker känna efter om jag orkar åka till affären. Jag vill det, men samtidigt inte. Jag är sååå sugen på nånting. Kanske mest cigaretter egentligen. Det vore jätteonödigt att åka till affären egentligen för att köpa cigg och/eller godis. Samtidigt vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till här hemma. Det kryper i mig. Samtidigt orkar jag som vanligt ingenting.

Gud vilket lyxproblem... Egentligen...

Nu har jag inte rökt ett enda bloss på ca 31 timmar. Jag är rätt nöjd. Och jävligt sugen. Om jag köper cigg och tar ett bloss så kan man se det från två olika vinklar.
Vinkel 1: Totalt onödigt. Har jag klarat av så pass många timmar i sträck så vore det bara att spoliera sluta-röka-försöket för mig själv.
Vinkel 2: Det är ju superbra att ha klarat så pass många timmar utan att röka, med tanke på att man bara för en vecka sedan var rökare ut i fingerspetsarna. Om jag nu tar en cigg så gör det ingenting, för det är mycket mindre än vad jag rökte innan och jag är ändå på väg att sluta.

Jag vet inte riktigt var jag står... Karaktären sviktar...

Men orkar jag skrapa bilen (vilket jag gissar att jag får göra)?

1 kommentar:

Milla sa...

haha. stackars dig! hur gicke det, åkte du iväg eller klarade du dig utan cigg?