tisdag 18 november 2008

Detta köpte jag INTE.

Har precis varit en sväng fram och tillbaka till jobbet. Hade visst en nyckel med mig hem i fickan. Jag hatar när det händer. Och hade jag bara kommit ihåg det lite tidigare så hade jag nog sluppit skrapa bilen också, bara för den lilla vändan. Jaja...

Ska alldeles strax krypa ner i ett varmt bad. Väntar bara på att det ska tappas upp först. Med vårt otroligt dåliga vattentryck så tar det evigheter... Men det får väl vara värt att vänta på, det ska bli så skönt. Och riktigt varmt ska jag ha det =) Sen ska jag bara gå i myskläder och må gôtt resten av kvällen.

Tror att jag börjar få ont i halsen =/

Tänk vad godissugen man blir när man slutar röka. Inte undra på att folk som slutar röka går upp i vikt. Två kvällar i rad har jag tryckt i mig en påse Maltesers (i förrgår och igår). Tack och lov att jag hade så pass pli på mig själv att jag orkade låta bli att köpa mer när jag var på affären idag. Får hitta på något annat att stoppa i munnen sen, något lite nyttigare iallafall.

Något annat jag INTE köpte var cigg. Så nu har jag inga. Vi får se hur länge det går innan jag måste köpa nya... Hrm... Men idag har det gått skitbra. Har bara rökt 2 cigg idag, båda var på jobbet. Är svårare att låta bli där tycker jag. Kanske orkar jag sluta helt nu då (med reservation för återfall) när jag är ledig några dagar. Men som alltid så är det inget jag lovar. Jag tycker att jag är duktig som FÖRSÖKER.

1 kommentar:

Marie sa...

Heja heja! Lycka till med att sluta röka :-) Köp hem lite frukt i stället för godis. (Lättare sagt än gjort, jag vet :-p)