fredag 7 november 2008

Barndomsminne.

Det är så skönt. Det är fredag kväll. Och jag är ledig i helgen. Ute är det regnigt, kallt, vidrigt och jag är så lycklig att jag jobbat dagen idag och inte kvällen... Det hade varit hemskt i det här vädret. Jag har ändå frusit i 2 dagar nu i det här ruggiga vädret...

Idag på jobbet kom jag att tänka på när jag var liten. Hemtjänsten hade sin grupplokal på Järpegatan där vi bodde och ibland såg man dem när de kom bärande på sina gula plastlådor med handtag (tror de hade 1 eller 2 portioner mat där i). Jag brukade säga att jag skulle aldrig jobba i hemtjänsten iallafall. Vad lite man visste då... I februari har jag jobbat i hemtjänsten i 7 år och en av dem jag minns att jag brukade se bära matlådor då är min arbetskamrat nu :P

1 kommentar:

Marie sa...

Öhh, i vilket hus hade hemtjänsten samlingslokalen? Det här har inte jag nåt minne av alls. Hade jag så taskig barndom så jag förträngt allt eller? :-p