tisdag 11 november 2008

Inte min dag.

Detta blev ingen rolig dag.

Allt gick väl ganska bra tills jag lämnat av Robin på dagis. När jag skulle åka därifrån och vidare till jobbet så var bilen död... Ja, en del straffar Gud på en gång (man får egentligen inte köra ner framför dagisporten, men jag tänkte "bara idag" eftersom jag hade lite bråttom). Turligt nog så är ju Peter sjukskriven och kunde komma med startkablar. Svärfar hade vår Saab till stan idag för besiktning så vi hade hans Opel cab hos oss. Peter kom i den och sen fick jag ta den till jobbet så Peter kunde ta hem min bil och ladda batteriet under dagen. Jag har aldrig kört caben förut och jag har aldrig varit med om maken till äcklig bil att köra. Hoppas jag slipper göra om det. Jag blev nog en halvtimme sen till jobbet iaf pga mitt dåliga batteri. Och när jag kom fram så visade det sig att sätet i caben var blött och likaså då mina byxor i baken. Det var ju väldigt roligt att gå ut på sin morgontur i grått, blött och 2-gradigt väder... Och försenad då såklart. Sen har hela arbetsdagen fortsatt i nästan samma jävliga anda. Med krångel och gnäll och usch...

Hann inte hämta canvas-tavlan efter jobbet heller.

När vi äntligen var hemma nån gång strax före 16 så hade jag en grym huvudvärk. Minns inte när jag hade SÅ ont senast. Koffeinhuvudvärk kanske? Fjärde dagen utan Red Bull idag. Hur som helst så hjälpte det ganska bra med Panodil och nu känner jag inte alls mycket. Litegrann bara.

Usch, idag SKA jag i säng tidigt. Sen ska jag bara glömma att den här dagen existerat.

Robin har varit snäll och go idag iaf. Alltid något. Mammas älskling. Puss.

Inga kommentarer: