söndag 23 november 2008

Koncentrera mig på annat.

Sitter nu och tittar på Disneys Den Lilla Sjöjungfrun med Robin. Har inte varit hemma så där jättelänge. Jobbade till 16:15 idag. Vet inte vad det blir resten av dagen sen, jag har ingen större lust att hitta på något. Ändå känns det som att man borde göra något. Suck... Undrar om man klarar sig utan att handla idag? Jag hoppas det finns grejer hemma så att man överlever tills imorgon.

Har hostat en del idag med. Känner mig liksom torr i halsen och om jag gör djupa inandningar så retar det extra mycket. I natt hade jag jätteont i halsen. Vaknade av det t.o.m. Men jag kom iväg till jobbet imorse iallafall och sen har det gått bra.

Nu har jag jobb färdigbokat året ut, så nu tänker jag inte att tänka på hur det blir sen. Iallafall på ett tag. Jag orkar inte bry mig. Jag har inte lust att oroa mig hela tiden. Det blir som det blir och det får vi ta då. Nu ska jag koncentrera mig på annat. På Robin och att få till en fin jul t.ex. Det tar så mycket onödig energi från mig det här med jobbet som jag kunde lägga på annat istället. Inget kommer ju att bli annorlunda för att jag funderar och ältar och oroar mig. Det som ska hända kommer ju att hända oavsett. Vad det än är. Och skulle det vara så att jag förlorar jobbet så får jag väl se det som en chans att göra något nytt här i livet. Ändra riktning. Hitta vad jag verkligen vill göra.

Vad det gäller rökningen så har jag inte rökt sen den där halva ciggen i torsdags. *applåder* Men det ska erkännas att jag tänker på det hela tiden... Det är asjobbigt. Jag erkänner helt ärligt att jag egentligen trivs med att röka. Jag gillar att röka. Desto svårare att sluta, men jag har iallafall bestämt mig. Jag ska klara det. Men jag kallar det inte för att jag har slutat än, jag säger fortfarande att jag försöker sluta. För jag lovar ingenting. Jag kan inte ens lova mig själv. Därför kallar jag det för ett försök ännu. Om några veckor kanske man kan säga att jag slutat. Men än ser jag mig som en rökare. Ungefär som en nykter alkoholist, fast i rökarversion...

3 kommentarer:

Milla sa...

vad duktig du är! :)

Anonym sa...

Bra jobbat! Håller tummen för att du ska kunna avstå!

Caroline sa...

kämpa på... du klarar det... klarar jag så klarar du... det är värt det... jag lovar... kram