tisdag 18 november 2008

Vi återgår till det normala.

Trött och frusen är jag idag. Just nu iallafall. Konstigt nog var jag relativt pigg i morse, fast jag började tidigt och inte hade sovit många timmar i natt. Robin mådde inte bra i natt, han är förkyld så han var täppt i näsan och hostade. Tror att han var vaken typ mellan 02:30 och 04:30 eller nåt. Jag sov från och till mellan de timmarna. Ibland var han med mig och ibland med Peter (som inte orkade sova och hade gått upp på övervåningen). Egentligen skulle han ha varit på dagis idag, men det hade ju varit vansinnigt att skicka iväg honom när han sovit så dåligt. För övrigt har han varit ganska pigg under dagen ändå och verkar inte speciellt sjuk.

Nu är jag ledig de två närmaste dagarna och på fredag jobbar jag kvällen. Sen ledig på lördag igen. Detta innebär alltså hela 4 sovmorgnar de närmaste dagarna. Det känns ju bara sååå skönt. Hoppas jag kan komma ikapp lite de här dagarna som kommer nu då.

Fick en lapp i postlådan härom dagen. Att min tandläkartid den 20/11 hade blivit ändrad till den 28/11. Jag visste inte ens att jag hade en tid över huvud taget... Hade ju varit fint om någon hade talat om det för mig. Kanske ringt eller skickat ett brev? Hur som helst så måste jag komma ihåg att ringa och avboka tiden den 28:e också. Jag vill inte ha den. Jag tror jag väntar ett år till. Känns inte som att det behövs just nu. Jag vet redan precis vad de kommer säga. Samma som varje år. Så jag tror att jag hoppar över ett år nu.

Idag kom kopplet jag vann på Claudia Gallis blogg. Roligt att få något annat i postlådan än räkningar och ändrade tandläkartider.

Hmm, måste nog snart ge mig ut i kylan en sväng med voffis så han får kissa lite. Usch, känns inte alls lockande. Tänk om man bara kunde ha hund varma, fina sommardagar. Eller om de bara behövde rastas då. Och när det var kallt, blött och blåsigt så behövde de inte gå ut, utan man kunde bara låta dem ligga hos en i soffan hela mörka kvällen utan problem =) Yeah, dream on...

Imorgon börjar Peter jobba igen efter sjukskrivningen. Tror han tycker det ska bli ganska skönt att komma igång lite med jobbet igen. Om inte annat så tycker jag att det ska bli skönt att han gör det. Jag älskar honom och trivs med honom, men det är allt lite jobbigt att ha honom hemma 24/7 :P Han går mig på nerverna när han bara är hemma. Jag har nog fått nog efter allt han varit hemma de senaste åren beroende på trasiga knän bl.a. Det ska bli skönt att återgå till "det normala". Vårt normala iaf.

1 kommentar:

Marie sa...

Nu får du lägga upp en bild på Tyson och kopplet :-) (väntar fortfarande på en bild på bilen också... ;-) )