torsdag 20 november 2008

Återfall.

Jag fick ett återfall på rökningen idag. Jag hade alltså hållit uppe i över 2 dygn och så köper jag cigg när jag är på affären. Fråga mig inte varför. Det gick liksom av bara farten. Det var otroligt dumt känner jag nu. Jag rökte lite runt 16:30, men jag rökte inte ens en halv cigarett. Då kom jag på mig själv liksom. Att vad fan håller jag på med?? Nu känner jag mig jättedum. Och var jag röksugen förut så är det ingenting mot vad jag är nu... Tror suget blev 10 ggr värre pga de där enstaka små blossen tidigare. Eller om det är svårare nu för att jag vet att det ligger ett fullt paket i kylskåpet och jag faktiskt kan ta mig ett bloss när jag vill? Ska jag orka låta bli?
Peter får nog ta med sig cigaretterna till jobbet imorgon. Så får han röka upp dem istället.

Tänk vad korkad människan ändå är ibland alltså...

Nånting bra idag var iallafall att jag hade Maltesers med på Mina varor från ICA idag. 20% rabatt. Så det blev ju så klart en påse på direkten =) Den sitter jag och mumsar i mig just nu i skrivande stund...

Inga kommentarer: