lördag 15 november 2008

Trött på allt och av allt.

Jag tror inte att jag känner mig lika ledsen idag. Men jag är lika trött som vanligt. Trött i huvudet och trött i kroppen. Blä... Jag är ju för f-n trött jämt nu för tiden. På allt och av allt. Och jag vill ingenting känns det som. Jag vill inte jobba och jag vill inte träffa folk. Jag vill bara vara hemma och i fred. Men det går inte att ha det så här i längden. Jag måste rycka upp mig snart...

Idag är det en dubbel födelsedag. Idag fyller lilla Saga 2 år och Peters farmor fyller också år. Hur många vet jag inte riktigt dock. 74 kanske. Grattis till dem!

Ikväll har mamma varit här. Hon hade sina kataloger med sig så nu har jag tittat ut ett par nya gardiner till vardagsrummet från Ellos. Och så ska vi skicka efter en julgran. Jag och Peter har aldrig haft någon julgran under åren vi bott ihop, och när Robin föddes började vi fundera på om vi inte skulle behöva skaffa oss en gran. Men det har aldrig blivit av. Och vi har ju inte varit hemma så mycket på jularna iallafall. Nu tycker vi ändå att det faktiskt är dags att skaffa en och i år ska vi ju försöka att fira jul här med allihop istället. Så nu är det fixat iaf. Annars börjar det bli hög tid att komma igång med både städning och förberedelser inför jul. Och framför allt att införskaffa julklapparna... Jag har inte en enda färdig än.

Och vad ska jag köpa till Peter i födelsedagspresent? Är ju inte länge kvar dit heller...

Usch, jag borde sätta mig och skriva en lista på allt som flyger omkring inne i skallen och på så vis försöka få någon struktur i allt. Jag känner mig inte lite rörig och förvirrad just för tillfället. Det är mycket nu. Och jag som inte vill eller orkar nånting =/ Hur som helst måste jag börja någonstans om det ska bli något alls av allting. Och jag får väl börja med en lista då som jag kan bocka av eller nåt allt eftersom. Så det blir översiktligt. Borde börja med julkorten snart också så jag slipper stressa. För julkort SKA jag skicka. Det gör jag varje år. Iallafall 15-20 stycken så där. För jag tycker att det är så roligt.

Mindre roligt är att jag börjar jobba 6:45 imorgon. Det är det värsta jag vet. Fast just nu är nog att gå till jobbet öht det värsta jag vet. Visst trivs jag väl på jobbet och gillar mina arbetskamrater, men det tar ändå emot som busen att gå dit. Känns inte roligt längre. Jag är så trött som ni vet... På allt.

Tack och hej.

Inga kommentarer: