fredag 30 januari 2009

Ledig fredag.

Skönt att vara ledig idag. Verkligen. Och ikväll ska Robin sova hos sina farföräldrar så jag ska bara slappa och ha det gôtt. Jag är som vanligt helt slut i huvudet och jag behöver verkligen få vara barnlös en liten stund (även om jag som vanligt kommer att sakna honom i samma stund som vi lämnat av honom :P)

Jag ska vänta en stund till nu, sen ska jag laga någon middag. Vi får se vad det blir. Sen i eftermiddag ska vi (jag & Robin) åka ner till Caroline så att grabbarna får leka och vi får prata lite skit. Jag känner mig lite slö och mår lite illa, men det ska bli skönt att komma iväg. Komma någon annanstans än bara till jobbet. Och under den här helgen ska vi väl försöka att kika in till Marie någon gång också då.

Nya jobbet flyter på bra faktiskt och än så länge trivs jag. Visst är det inte särskilt roligt att städa, men det är inte så hemskt jobbigt än heller. Men så har vi ju bara hållit på med det en vecka också... Det som är tråkigt är att man fortfarande inte riktigt vet från månad till månad om man får vara kvar eller inte. Trots fast anställning så är man bara anställd en månad i taget. Det känns lite surt faktiskt. Och det som jag och Eva-Lena "byggt upp" och organiserat nu kan vi liksom när som helst få "ge bort" till någon annan. Det är inte utan att man nästan känner sig lite utnyttjad ibland. Men men... Det behöver ju inte gå åt skogen heller. Men situationen att inte veta riktigt är fortfarande den samma och den är inte rolig. Däremot ska jag väl inte klaga, då jag vet flera som har det värre än mig nu i den här stora omorganisationen. Sådana som kanske inte får jobba alls, trots att de ställt upp och nästan offrat hela sina liv för den här kommunen... Jag har ju ändå klarat mig hittills, även om jag vet lite hur det känns då jag också stått väldigt mycket där på randen och tittat ner i avgrunden... Tänker på Milla och Evelina bl.a. Jag är så himla ledsen och förbannad för er skull!

Sen ska jag bara berätta att vi nu har en ny inneboende här i huset. Mjölksnoken Lasse fick igår flytta tillbaka till Parva (DjurMagasinet) på Våxnäs och hit flyttade istället en liten pytonorm. En liten hona. Lasse var inget vidare rolig för Robin att ha, då han var så "nervig". Han gjorde inget annat än bajsade när han blev utplockad (typiskt försvarsbeteende för snokar iof), och tyvärr blev det ju inte bättre utan snarare tvärtom. Konstigt nog. Så Peter ordnade så vi fick byta jämnt med djuraffären. Så igår var vi inne och bytte medan Robin och Morgan var på gympan. Nu ska vi väl se om Robin kommer på ett bra namn till den nya. Han ville inte riktigt gå med på att det var en flickorm först, men jag tror han har accepterat det nu :P

Jag älskar dig, min söta underbara son! Mest av allt! Bara så du vet.

4 kommentarer:

Milla sa...

tack gumman. känns skönt att ha folk på min sida. :)

Jessica sa...

Trevlig helg

CarpeDiem sa...

gud så skönt det måste vara att ha mor och farföräldrar som kan ställa upp när barbarnen vill komma och sova över. Har inte den samma turen tyvärr, men jag förstår vad skönt det är med att få slappa och vila ut.

Lycka till med lilla Pytonormtjejen :) (har visserligen lite ormskräck, men det är mest tungan som är jobbig) Vad fick hon för namn?? nyfiken :)

Många kramar till dig och din lilla familj.

Anonym sa...

Ja jag vill också veta vad hon fick för namn. Lill-Botvid kanske? ;-)