torsdag 1 januari 2009

God fortsättning!

Jaha ni, då är det 2009 nu då...

Nyårsaftonen igår var väldigt lugn. Nästan lite väl slö på slutet. Jessica, Patrik & Saga kom hit närmare 18:30 (tror jag) och en stund efter det så åt vi. Kycklingpaj och grönsallad, och så hade Jessica gjort en jättegod dessert som vanligt. Det var väl ungefär allt som hände :P Vi vuxna försökte spela spel en sväng när barnen somnat, men till det första spelet fattades bara en massa grejer och det andra spelet var så svårt att komma igång med så vi gav upp. Plus att lilla Saga vaknade flera gånger och inte ville ligga ensam. Så vi satte oss alla i vardagsrummet framför tv:n istället och där satt vi sen. Både jag och Jessica var hur trötta som helst. Jag hade svårt att hålla mig vaken och nickade till några gånger där jag satt i fåtöljen. Dels är jag ju, som berättade igår, gravid och det gör mig jättetrött och dels så hade jag varit uppe på morgonen och jobbat. Det var faktiskt ett helkonstigt nyårsfirande, det kändes som vilken slödag som helst... Men sällskapet var trevligt! Jag hoppas att vi är piggare nästa gång bara *fniss*

Tyson tog smällandet väldigt bra också. Han låg så lugnt och sov på tolvslaget. Men det är en lite annan sak när han är inne också, då bryr han sig inte lika mycket. Är han ute när det smäller så panikar han och drar en raka vägen hem. Då räcker det med en enda smäll. Han är mycket mer trygg inomhus och det är ju skönt.

Och att inte Robin vaknade på tolvlsaget är för mig helt oförståeligt. Det dundrade och small som bara den här utanför. Men en flock elefanter skulle nog inte väcka lillen som det verkade igår. Och det var ju bra =)

Gårdagen var ju också födelsedag för både mamma och svärmor. Mamma blev jätteglad för sina presenter. Mest glad blev hon nog för DVD'n Mamma Mia! vi hade köpt. Den har hon pratat om sen vi var på bion i somras och har sagt att hon tänkt köpa den själv men aldrig fått tummen ur. Så det var roligt.

Nu får vi väl se vad det här nya året har att bjuda på då.

God fortsättning!

2 kommentarer:

Milla sa...

åh, vad roligt att du är gravid! :D du anar inte hur avundsjuk jag är. GRATTIS!

Jessica sa...

god fortsättning på er