söndag 25 januari 2009

Denna dag = ingenting.

Jaa, ni. Vad blev det av den här dagen då? Jo, det ska jag tala om... Ingenting! Nada! Jag har inte städat, inte tvättat och inte handlat. Jag har mer eller mindre bara legat på soffan. Jag var lite delaktig i matlagningen (tacos så det var enkelt) och så har jag varit med Robin och målat honom med sådana där badfärger när han badade. Och så gjorde jag vällingen när han skulle lägga sig för en liten stund sedan. Annars har jag varit världens slöaste och tråkigaste. Jag har inte kommit mig för att göra någonting. Jag har kännt mig helt däckad på något vis, fast jag inte är sjuk. Men det är den där förbaskade tröttheten av graviditeten antar jag. Och illamåendet sätter ganska många hinder för mig när det gäller att komma igång med något. Bara jag väl kommer igång så går det ganska bra och jag orkar mer eller mindre "glömma bort" att jag mår illa, men det är ju just det där med att komma igång ja... Det är svårt om illamåendet liksom hinner före mig...

Hur som helst måste jag få mig iväg till mamma och hämta lite tvätt som hon tvättat åt mig sen. Hon har hjälpt mig lite eftersom min tvätthög växt till lite väl stora proportioner och jag haft svårt att komma ikapp med den... Och eftersom jag inte fått mig för att tvätta något själv idag så har inte Robin några rena strumpor att ha på sig imorgon. Eller jo, han har säkert 10 stycken rena strumpor (eller fler) men det är bara det att ingen av dem har någon kompis... Fråga mig inte hur det har gått till, men så är det :P Hur som helst måste jag iväg sen då. Får väl försöka så snart som möjligt, väntar jag för länge så blir det väl ingenting av det heller...

*suck*

Hur orkar ni allting?

Och förut kom det över mig: "Gud vad jag saknar cigaretter och Red Bull!" Jag såg mig själv sitta på en stol i solväggen någonstans med en cigg i ena handen och en Red Bull i den andra. Det var vår, solen värmde och jag mådde så bra. Jag kände mig glad och fri, och jag mådde absolut inte illa. Trött var jag inte heller. Och jag hade inget bekymmer i hela världen... Jag bara satt där och var bara jag. Allt var den precisa motsatsen mot hur jag känner mig för tillfället. T.o.m. vädret som ni kanske märkte :P

Imorgon börjar vi nya jobbet också "på riktigt". Imorgon runt 9-tiden är vi ute på vår första städ. Hoppas att jag orkar. Men konstigt nog så brukar det alltid gå bättre på jobbet än det gör hemma. Med allt. Men det är väl det att man skärper sig när man jobbar. Man gör det man ska och vill göra ett bra jobb. Vi får se hur det går, det går nog bra i början också när det är så här nytt. Medan det fortfarande är annorlunda mot det man är van vid (och har tröttnat på). Innan det här också blir mer vardag.

Usch...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte gjort värst mycket mer jag idag. Men vi får väl hoppas att tröttheten går över på dig så du får lite mer energi i alla fall :-)

CarpeDiem sa...

tror du "drömmer dig bort" för kroppen börjar sakna energi. Hoppas verkligen solen spricker igenom snart. det behöver vi nog allihop.

ochd et där med strumpor..... jag har precis det samma problemet. Förstår inte vart alla vänster eller högerstrumpor tar vägen---- och de verkar bara komma fram när man äntligen kastat den som man vetat vart man haft hela tiden.

håller också tummarna för "nya jobbet"
OCH att du snart ska få må bättre och orka mer. //Kramar

Anonym sa...

haha en sån dag hade jag oxå igår...jag bara låg...och toppen på isberget så åt vi oxå tacos hihi