söndag 11 januari 2009

www.slöast.nu

Idag har det varit en sådan där konstig dag. En sån där dag som man inte vet riktigt när den började och när den slutar. Och om den ens har börjat alls. Det är en sådan där dag som inte finns. Jag fattar inte att klockan är 20:00. För min del skulle den lika gärna kunna vara 16:00...

Vi gick upp ganska sent, runt 10. Åt frukost och slappade. Efter en stund ville Robin gå ner och lägga sig i sin säng och titta på Vilddjuren. Så där låg han och han somnade nog efter en stund med. Jag och Peter satt vid varsin dator under tiden. Sen blev det tv-tittande och hemkörning av pizza... Jag har mest suttit eller legat på soffan hela dagen. Lite undantag för när jag tvättat och hängt tvätt och när jag satt hos Robin på badrummet när han badade. Jag känner mig helt borta. Jag har blivit lite för slö känner jag... Peter har iallafall varit utomhus litegrann idag när han varit ute med Tyson och när han var iväg till svärfar så de grejade mina vindrutetorkare på Volvon. Jag har inte fått någon luft alls. Men det känns som det kvittar också, med det skitvädret som varit idag...

Blä...

Hur som helst, det måste till en förändring nu. Jag måste kvickna till. Få mer gjort. Må bättre. Det är nog nästan tur att jag börjar jobba igen på onsdag kväll. Då har jag varit hemma i 2 veckor och det har verkligen inte varit nyttigt. Jag tog semester för att jag inte orkade med allt som det var just då, men så här i efterhand vet jag inte om det hjälpte så mycket. Jag vet inte hur jag har blivit. Jag har typ inte gjort någonting under tiden jag varit ledig. I och för sig så har jag mått så himla mycket illa också, men det är inte bara det, jag har blivit så låg i sinnet med. Och förslappad. Jag vill inget och orkar inget. Och jag vill inte vara så här mer! Jag hoppas verkligen att jag orkar ta tag i det när jag kommer igång med jobbet och så där igen. När man återfår lite rutiner och vardag.

Robin ska få gå till dagis imorgon. Jag är visserligen ledig, men han längtar så tillbaka och han börjar klättra på väggarna, så han får vara där medan Peter jobbar. Annars skulle han inte ha börjat förrän på torsdag, men det blir så långt dit. Förhoppningsvis kommer jag att få något vettigt gjort imorgon när jag är själv... Lite luft kommer jag att få iallafall eftersom jag måste ut med Tyson vilket jag vill eller inte :P

Inga kommentarer: