måndag 26 januari 2009

Illa, illa, jag mår iiilllaaaa!

Usch, jag blir inte klok på det här illamåendet... Jag vet, typ alla inlägg handlar om det nu, men så är det också det som dominerar hela mitt jävla liv just nu. Idag har jag mått illa typ hela dagen, FAST jag tog Postafen direkt i morse INNAN jobbet och INNAN jag började må illa. Och jag har ätit många gånger för att försöka hålla blodsockret uppe. Men inget verkar ju fan hjälpa. *suck* Jag läste ju någonstans att illamåendet vanligt kan börja ge med sig i vecka 11, men när jag var hos barnmorskan i torsdags så sa hon att det brukar gå över i vecka 14-15 någongång. Så då har jag, om det stämmer, "bara" 3-4 veckor kvar att må så här...

Jobbet började med en mjukstart kan man väl säga. Vi hade bara två städningar idag. Sen har vi ju gjort en del andra grejer också, planering och telefonsamtal och sånt, men inte så mycket fysiskt iallafall annars. Och det är ju jag tacksam för som jag känner mig nu... Jag hoppas att jag klarar av den närmaste tiden iallafall nu när allt fortfarande är så nytt. Känns mer okej att "bli sjuk" när man är inkörd i rutinerna. Dels för sin egen del och dels för att inte lämna den andra i sticket så att säga.

Idag ska jag lägga mig tidigt.

Jag börjar bli riktigt less nu alltså...

4 kommentarer:

Jessica sa...

Bläääääää för illamående, hoppas de snart går över! Kram!!!!!!

Marie sa...

Jag hoppas också att du mår bättre jättesnart, jag lider med dig. Om det hjälper lite grann så kan du ju vara glad över att det inte är mitt i sommaren och 25 plusgrader. *kramar om*

Tessan sa...

Ja, fy... Att må illa på sommaren hade nog varit ännu värre, absolut! Man får försöka att tänka positivt...

Milla sa...

ja, det är helt sanslöst. skulle verkligen vilja att någon tog tag i problemet och fixade en strejk eller nåt.