söndag 1 februari 2009

Blödning.

Blev inget besök hos Caroline i fredags då hon skulle ha en snickare hem till sig, men kanske att det blir idag istället. I fredags tog vi och åkte till affären och köpte en blomma till Marie och kikade in hos henne istället. Det var trevligt. Och Robin hade roligt, för Marie leker ju alltid med honom. Strax efter 18:00 någon gång lämnade Peter och jag Robin hos svärföräldrarna och åkte och köpte pizza, sen hem och bara slappa. Kollade på Let's Dance och så där som vanligt på fredagarna. (Men vad farligt det måste vara att dansa... Det ska man inte göra! Jag tänker förstås på Mojjes hjärtinfarkt och nu Magdalenas hjärnblödning...)

Igår morse blödde jag från underlivet. Jag var på toaletten efter att vi haft lite sex på morgonen och pappret blev rött... En mycket obehaglig känsla... Men troligtvis var det ändå inget farligt. Jag har inte haft något ont och blödningen höll inte ens i sig halva dagen så den var liten. Kanske bara att någon slemhinna irriterats eller något när vi "gjorde det". Men gissa om jag blev kall när jag fick se färgen på pappret?? Nu håller vi tummarna för att jag inte blöder något mer bara. Jag vill verkligen inte ha missfall nu när jag har klarat mig så här långt!! Jag ska ju ändå ha passerat 12-veckorsstrecket nu... Inte för att det är några garantier då, men iallafall.

Och för er som undrade över nya ormens namn: Lasse-Tjej.

5 kommentarer:

CarpeDiem sa...

oj. (håller tummarna)

lasse-tjej :) typiskt ett namn från ett barn! Gulligt !!!
*krama om*

Marie sa...

Ja jag säger som Katarina, Oj. Men jag tror ändå det är som du säger att slemhinnorna blivit irriterade.

Ja Lasse-Tjej går väl också att heta :-)

MammaSusan sa...

Läskigt! Men troligtvis helt ofarligt pga sköra slemhinnor, så länge du ej har ont eller blöder mycket är det ingen fara! Men jag vet hur rädd man blir!

Caroline sa...

tänker på dig... kram..

Jessica sa...

Tror också att det var slemhinnan som var irriterad. Håller tummarna iaf:)