onsdag 21 januari 2009

Långpromenad.

Ja ni, då har man gjort ännu en dag med planering då. Idag har vi suttit på kommunhuset i ett rum där och imorgon ska vi väl sitta på Åsgatan igen där vi satt igår. Vi får hoppa omkring lite... Är mycket att tänka på, Maggan kommer att få 20 frågor imorgon då det finns en hel del frågetecken att räta ut. Annars går det ganska bra tycker jag.

Ikväll har jag varit ute och gått med Tyson och Jessica i ungefär 1½ timme. Jag vet inte när jag var ute och gick så sist. Det är några veckor sen. Efter nyår så har jag iallafall inte gjort någonting i stort sett. Bara mått illa och haft en motvilja till allt. Jag vet knappt när jag var ute en kväll med Tyson sist. Det är bara Peter som har fått gå med honom. Hur som helst, jag tvekade lite först när Jessica ringde och frågade, men jag gick väl med ändå. Jag hade ingen lust alls och när jag kom ut så regnade det lite och blåste kallt. Jätteäckligt! Men vi mötte Jessica och började gå med regnet i ryggen. Och ganska snart slutade det också. Och vi travade på. Blev en ganska lång promenad och det var faktiskt väldigt skönt. Jag behövde verkligen komma ut och röra på mig, så tack för att du ringde och fick med mig ut gumman! Det var faktiskt skönt på riktigt (bara vi kom iväg).

Imorgon ska jag till MVC på inskrivning då. Klockan 11:15 tror jag det var. Egentligen hade jag ju räknat med att vara ledig som imorgon, men min nya arbetskamrat vet att jag har den tiden så jag smiter iväg en stund från jobbet istället då.

Nej, nu ska jag gå och lägga mig tror jag. Jag är trött som vanligt. Och att lägga sig "i tid" börjar faktiskt funka riktigt bra nu. Det kommer bli riktigt bra det här med att jobba dagtid och vardagar. Tror att man kanske får en bättre rutin nu, både på sömnen och även annat. Jag har t.o.m. "lärt mig" att sluta titta på tv:n tidigare också, så det är inte bara att jag kommer i säng tidigare utan jag somnar tidigare också nu. *duktig*

Robin däremot somnar inte så snabbt på kvällarna nu sen han började på dagis igen efter ledigheten. Det är många kvällar som det dröjer innan han somnar och ligger och ropar och hittar på allt möjligt (hungrig, törstig, vill ha massage, vill bli kliad på ryggen, vill ha ett annat gosedjur...). Eller så somnar han men vaknar efter en halvtimme-timme och börjar med ropandet då. Så jag tror att han kanske sover för länge/för sent på dagis nu. Han kanske inte behöver så mycket längre, när han är hemma så är det ju inte alltid han ens sover middag längre. Men vi får väl prata med fröknarna och är det så att han t.ex. sover 45 minuter i snitt så kanske de kan väcka honom efter 30 istället så får vi se hur det blir då.

Jaja, nog pratat. Läggdags it is.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hur kommer du jobba på dagarna, mellan vilka timmar? Eller är det olika från dag till dag?

Lycka till på inskrivningen också :-) kram

Anonym sa...

Hallå vart har du tagit vägen? Man börjar ju bli lite smått orolig ju.

CarpeDiem sa...

håller med Marie. var har du tagit vägen??? allt bra med dig?

Milla sa...

TRE dagar utan ett enda inlägg? kom tillbaka! saknar dina inlägg ju. :)