söndag 18 januari 2009

Åh fy...

Så har ännu en dag gått då. Och inget särskilt har hänt idag heller. Var till Apoteket på Bergvik en sväng på förmiddagen då och hämtade Lizas medicin. Sen har mamma varit här en stund i kvällningen. Utöver det har det bara varit en sån där segdag igen. Jag mår bara illa =/ Jag är så djävulskt trött på att må illa så ni anar inte. Ska det vara så här så blir det bara två barn i familjen Johansson, för det här tänker jag aldrig mer gå igenom sen! Tur att jag ska till barnmorskan nu snart (på torsdag) för det börjar närma sig gränsen för vad jag klarar av... Å andra sidan läste jag någonstans att illamåendet vanligt börjar avta runt vecka 11 och det är ju vad jag går in i i mitten av veckan som kommer nu. Om det uträkningen stämmer. Och om det gäller mig också...

Imorgon ska jag & Robin skjutsa mamma till Säffle. Hon ska dit på röntgen. Klockan 8:05 ska hon vara där så det blir till att gå upp tidigt. Jag hoppas att inte vädret blir sämre och att vi kommer iväg i tid så vi slipper stressa bara. Robin har ju en tendens att hålla på med allt annat än det han ska när vi ska iväg på morgnarna... Och hoppas att jag orkar upp i tid. Men det ska väl gå bra. Jag ska försöka att lägga mig strax så kanske jag somnar i tid.

Klockan 15:00 imorgon ska jag på möte med Maggan då. Om nya jobbet. Det blir spännande. Mest nyfiken är jag nog på arbetstiderna.

Det har gått bra med Liza annars idag för er som undrar. Hon håller en ganska låg profil och verkar lite deppig pga tratten, men det går ändå bra. Hon har fått vara utan den en del idag med när hon legat hos någon av oss och gosat och så där. Och så får man ju ta av den med jämna mellanrum för att se om hon vill äta och dricka. Jag har tvättat såret och det har också gått jättebra. Hon sa faktiskt ingenting om det. Så det är ju bra. Och hon började med första tabletten nu ikväll vilket inte heller var några problem. Hon stretade emot lite först, men sen var det snabbt avklarat. Jag höll henne och Peter petade in tabletten. Hoppas det fortsätter lika enkelt. Annars vill det ju gärna bli svårare och svårare för varje gång man gör något sånt med dem... :P

Åh fy, vad jag mår illa! Jag vill bara skrika. Eller nåt. Stampa med fötterna och grina. Slita mitt hår kanske. Ursäkta att jag klagar så mycket, men det är så jävla jobbigt =/ Det är jobbigt att äta och det är jobbigt att inte äta. Man vet ju inte riktigt vad man ska ta sig till. Men man får bita ihop, det kommer ju att gå över.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Klaga på för allt du är värd, du får det :-) Men jag hoppas att du slutar må illa riktigt snart, helst just nu vore perfekt.

Tur att det gått bra med Liza också och hoppas hon fortsätter vara lätt med att få i tabletterna :-)

Buzaan sa...

Jobbigt o må så illa, bävar mej för den dagen när de är en annans tur med barn.. Klaga får man o en blogg är till för klagande :)
Tur att allt gick bra med katten, så hemskt när de händer dom små liven saker.. Kram

Caroline sa...

Ät postafen. det hjälper... jag åt det i lite mer än 3 månader jag.. 2 pär dygn.

CarpeDiem sa...

passa på att klaga medan du får och kan!!!! och härligt det går framåt med lilla Liza. //kramar på er

Tessan sa...

Jag vill prata med barnmorskan innan jag börjar äta tabletter, även om jag nu vet om flera stycken som gjort det under graviditeten. Och jag ska ju dit på torsdag nu så jag får stå ut tills dess.

Jessica sa...

Blä, för att må Illa