torsdag 1 januari 2009

Komma i kapp.

Det börjar visst bli en vana nu att ha datorn med sig i sängen... Hrm..,

Idag har det varit ytterligare en ganska slö dag med inte särskilt mycket som blivit gjort. Men jag ska väl rycka upp mig så småningom. Är mycket som känns "jobbigt" nu. Jag är trött i allmänhet och det har av någon anledning börjat ta emot väldigt mycket att gå till jobbet. Jag tror faktiskt inte att jag trivs riktigt som jag gjort förut. Jag kan inte sätta fingret på vad det är. Eller om det liksom bara hör till den svacka jag varit i ett tag nu. Hur som helst så är jag ledig i 4 dagar nu (med idag), sen jobbar jag 2 dagar och efter det är jag ledig i en vecka igen då jag tagit ut lite semester. Jag måste få vila mig lite. Komma i kapp med mig själv. Jag hoppas att jag lyckas med det på den tiden.

Annars är jag ganska glad också samtidigt. Jag är trött, mår illa och har fruktansvärt ömma bröst men jag är ändå glad för allt som känns. Den här gången är det "på riktigt". Jag har nämligen en liten historia om en väldigt kort graviditet bara en kort stund innan den här, men den drar jag inte nu. Jag lovar att jag ska ta allt från början en annan dag. Hur som helst så är det annorlunda nu. Jag är så glad för varje dag jag får må illa så ni anar inte :P

Idag har vi mest slöat då som sagt, jag och Robin sov middag i säkert över två timmar. Efter klockan 17 någon gång gjorde vi oss i ordning och gick hem till mamma på Robins begäran. Både Liza och Tyson hade vi med oss också. Var där till närmare 20:30. Eftersom vi sovit middag så länge idag igen så orkade ju lillen med vara vaken lite längre än till 19:00 :P

Nej, nu börjar det bli slut på det här inlägget. Jag ska se om det finns något som är värt att se på tv, annars ska jag nog försöka sova. Vi har fått Comedy Central med start idag, där kanske det finns något kul. Tror inte jag orkar läsa något, annars har jag lånat en bok av Peters syster som jag vill läsa. Men jag har bara läst i den en kväll förra veckan och sen har jag inte orkat.

Jaja, natti natti!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummen för att det ska gå bra! & tro mig jag förstår precis!
Kram

Anonym sa...

uchh ja den fruktansvärda kännslan att vara gravid hihi...när jag väntade Tristan så mådde jag illa till v 35 ungefär...hoppas du slipper de...det ar jättejobbigt och inte nog med att jag hade haft en jobbig grav så gick jag över tiden 16 dagar...det räcker med barn för min del iaf hihi...många krmaart till er..och ta de lugnt...du bär nu dyrbar last