torsdag 15 januari 2009

Lite ensamtid.

Grabbarna är på gympan och jag tar några minuter för mig själv. Orkar inte göra så mycket idag heller. Hoppas att vi orkar få någon ordning på vårt hem till helgen eller så... Men jag kör iallafall en maskin med tvätt just nu. Lite sådär lagomt jobbigt :P

Det har gått ganska bra på jobbet idag, men jag har mått lite illa med. Och som vanligt så blir det värre på eftermiddagar och kvällar. Precis som när jag gick med Robin. Är det inte meningen att det ska vara på morgonen illamåendet är värst? Det gäller inte mig iallafall. Och jag tror faktiskt att det var så för mamma när hon väntade mig också, att hon mådde mer illa på kvällen.

Arbetsdag imorgon med, sen har jag bara nästa vecka kvar i hemtjänsten. Det känns faktiskt helskumt efter alla (7) år. Istället för typ 20 arbetskamrater kommer jag sen ha i huvudsak en enda. Och max 3 allt som allt. Det är faktiskt något jag kommer att sakna. Och jag kommer att sakna några av vårdtagarna lite extra också så klart. Det kommer att kännas så konstigt att inte få gå hem till vissa något mer. Men så är livet... Och år 2009 verkar vara menat att gå i förändringens tecken för mig, vilket känns både roligt och skrämmande. I december får vi veta hur det har gått :P

Nej, nu ska jag bara vila mig de fjuttiga minutrarna som är kvar tills grabbarna stormar in genom dörren igen.

Funderar på om jag ska lägga mig så tidigt jag bara kan idag med. Vore himla gôtt... Peter tycker väl kanske att jag är tråkig men det får man väl vara när man är som man är och mår som man gör?

1 kommentar:

MammaSusan sa...

I alla mina graviditeter har jag mått superilla på kvällar & nätter i början sen efter v.6 har jag varit illamående även på morgonen innan jag ätit. Så visst varierar det!