måndag 5 januari 2009

Känslor & annat.

Nu sitter jag och slötitttar på Extreme Home Makeover på TV3. Var längesedan jag såg på det nu, annars gillar jag programmet. Det är roligt att se hur det blir, men mest intresserad är jag nog ändå av alla de speciella berättelserna som utgör de olika familjernas liv. Jag blir ofta så rörd av programmet och jag gillar att bli det. Fast lite jobbigt är det ju när man måste hålla på och grina för minsta lilla också :P Jag tror jag blev sån när jag var gravid med Robin, lättrörd liksom, och sen har det aldrig gått över. Jo, jag kan allt grina för barnprogram också om historien är tillräckligt vacker eller tänkvärd... Herregud...

Robin sover nog nu. Det är iallafall en timme sedan han gick och lade sig och det är tyst på nedervåningen. Han har varit så gullig idag. Vid ett tillfälle drog han fram en stor kartongbit och ställde den som en skärm bredvid mig där jag låg på soffan. "Så att ingen kan komma och sätta sig på dina puppar mamma" Han vet att jag har så ont i brösten och tänker på mig. Det var också en sån sak som man skulle kunna grina för, för att det var så underbart fint av honom. Det finns många stora tankar i den lille mannen. Han är bara så älsklig!

Annars luktar det lim här. Starkt lim. Det luktar så att man skulle kunna börja må illa, om man inte redan gör det då alltså. Visst är det lite bättre nu, men det har varit lite jobbigt idag. Peter och svärfar har lagt matta i trappan. Det blev skitbra och jättefint, men det luktar som sagt. Fast det är bättre nu än när de höll på i förmiddags så klart. Vi får väl se hur länge det håller i sig. Och jag hoppas att det inte luktar FÖR mycket i sovrummet sen när man ska försöka sova...

Undrar när min läpp ska bli bra... I flera, flera dagar nu har jag haft en spricka mitt på underläppen och det läker ju ta mig f-n aldrig. Och om jag skrattar eller nyser eller gör något annat så att jag blir alldeles för bredkäftad så spricker det upp på en gång. Jag tror jag blir galen.

Och så måste jag säga att det var "tur" att jag sjukskrev mig idag, för jag har sprungit på toa flera gånger under just eftermiddagen och kvällen. När jag egentligen skulle ha jobbat. Och jag har mått illa mer eller mindre hela dagen idag. Jag tror faktiskt att illamåendet den här graviditeten är värre än det när jag gick med Robin. Eller om det bara är mer påtagligt nu, att jag tänker mer på det, när jag inte kan slappa riktigt som jag vill eftersom jag faktiskt har ett barn redan den här gången. När jag skulle ha Robin så hade jag ju inget barn att ta hand om och kunde ligga hur mycket jag ville utan att bry mig om något mer. Därför kanske jag inte minns hur det var. Jag vet inte. Men det känns som att ska jag bli så här dålig så tänker jag inte gå igenom det någon mer gång sen... Då får det vara sista gången nu *ler*

Tänk att man glömmer så fort ändå... Jag minns knappt ingenting från min graviditet med Robin känns det som. Fast det kanske kommer tillbaka allt eftersom. Annars är det lite som att det är första gången igen. Men å andra sidan så är ju ingen graviditet helt lik den andra heller sägs det, så på sätt och vis är det ju första gången. Och enda. Med just det här barnet. Eller hur?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skön son du har :-) Han lär få höra mycket han sagt i sin barndom när han blir större *hehe*

Hoppas som sagt också att ditt illamående försvinner fort.
kram

MammaSusan sa...

alla mina grav (7st) har varit ganska lika av & till.

Är också lättrörd grinar till vad som helst allt från Bolibompa till sagor jag ska läsa även fast jag ej är gravid...men det var ännu värre då jag varit gravid , då grät jag till & med för en radioreklam för vaccin haha....helt sjukt.....

Ja visst är det underbart när de kommer med sina kommentarer om allt eller inget titt som tätt :-)