fredag 2 januari 2009

Jag mår illa.

Idag ligger jag på soffan och slöar. Jag tror att jag har legat här sen kanske 16-tiden eller något.

På förmiddagen har vi varit till Karlstad och gått på 2 djuraffärer. Först "Djur i centrum" (eller vad den heter) i Skåre och sen DjurMagasinet på Våxnäs. Mest för skojs skull. För Robins skull. Sen köpte vi två terrarielås, grisöron och lite syrsor till Göran med. McDonalds drive-in på hemvägen. Kom hem någon gång strax före 15-tiden och då bytte vi bara om lite och gick till Södra Skolan och lekte i lekparken där. Var inte ute så länge, en halvtimme kanske. Sen höll både jag och Peter på att frysa ihjäl.

Efter att vi kommit in igen så matade Robin & Peter Göran. Jag var också med en stund på nedervåningen, men sen gick jag upp och lade mig här på soffan. Jag har mått så himla illa sen vi kom in. Idag har det nog varit värsta dagen på den fronten. Just i skrivande stund är det ganska okej, men jag vågar inte röra mig :P

Det verkar som att illamåendet kommer att bli likadant som när jag gick med Robin. Värst på eftermiddagar och kvällar. Som jag minns hur det var då så hade jag inga problem med att gå upp och jobba på morgnarna, men sen fick jag mest ligga och se på tv och må illa när jag kom hem. Exakt hur länge det höll på så har jag dock förträngt, men jag tror det var ungefär de första 3 månaderna typ. Tröttheten minns jag också. Men jag kan inte för mitt liv minnas att jag hade så otroligt ömma bröst som jag har den här gången. Jag tycker att något så här ont borde man minnas, men jag kanske inte hade det så sist heller då.

Nu ska jag skicka iväg Peter att köpa en ost- och skinksallad till mig.

2 kommentarer:

Marie sa...

Jag ska hålla tummarna för att du slutar må illa snart :-) Har läst att ingefära ska fungera bra mot illamående, du kanske ska pröva det?

Får hem min dator i morgon, helt omformaterad och tom tror jag. Ni har ingen skiva med office-paketet? Annars får jag väl klara mig utan ett tag :-) Så länge internet funkar på den så är jag nöjd :-p

Tessan sa...

Jag känner igen det med ingefäran, men usch... :P

Jag vet inte om vi har något office-paket, men jag ska ta reda på det. Jag återkommer.