måndag 1 juni 2009

Helgen.

Har inte blivit så mycket bloggat den här helgen så jag ska försöka sammanfatta lite snabbt.

Fredag kväll var jag och Robin på Järpegatan och umgicks med Marie och övriga folket där. Annars hände inte så mycket. Fick ont i magen mot slutet av kvällen och det höll i sig hela halva natten.

På lördagen var vi till svärföräldrarna och Peter hjälpte dem sätta upp mattor & slang på garagetaket (ett system för att värma upp deras pool). Robin var så klart också med där uppe på taket, han är ju med på allt. När det var dags att åka hem så var mitt magont tillbaka så att städa hemma som planerat var inte att tänka på. Inte heller fick Jessica, Patrik & Saga komma hit som det var tänkt, då jag kände att jag inte orkade vara social. Jag ville kunna gå och lägga mig när jag ville och det blev redan strax efter 21.
Robin stönade till sig att hoppa i poolen när vi var hos svärföräldrarna trots att vi försökte förklara att det var för kallt. Temperaturen hann inte upp i mer än 14,4 grader medan vi var där. Ni skulle ha sett den reaktionen när han insåg att vi faktiskt hade rätt *hehe* Behöver jag säga att han kom väldigt snabbt upp ur poolen igen?

Igår var det Mors Dag och det innebar först tårta hos svärföräldrarna. Och nu kunde Robin bada då tempen iallafall var över 19 grader när vi var där. Men han blev ganska frusen efter en kort stund. Nöjd var han iallafall, detta har han väntat på och pratat om hela vintern =)
När vi kommit hem gick vi bara in och hämtade Tysons koppel och Robins ryggsäck med en tröja och gick bort till Järpegatan och mamma. Där satt vi sen ute i några timmar, fikade. Robin fick leka med både Marie och Malin och var så lycklig för det. Sen åt vi tacos hos mamma innan vi gick hem och lade oss.

Känslomässigt har humöret gått både upp och ner hela helgen. Väldigt vågigt. Andra kvällen med magontet var inte stämningen inombords särskilt på topp. Igår förmiddag var också ganska känslosam. Men sen har det gått uppåt litegrann igen.

Idag tänkte jag att jag skulle försöka få något gjort här hemma. Har en maskin med tvätt igång och ska försöka köra en till sen när den är klar. Har bl.a. lite kissiga sängkläder att ta hand om idag då Robin hade en olycka i natt. Sen så har det ju inte blivit särskilt mycket gjort alls här hemma i helgen, dels pga magont och dels pga fint väder :P
När Peter kommer hem imorgon så ska vi sticka bort till svärföräldrarna igen så Robin får bada mer i poolen. Det sägs ju vara sista varma dagen idag, sen skulle det ju bli lite sämre väder och lägre temperatur ett tag igen. Så man får ju passa på.

Så ska vi försöka slänga ut badkaret någon dag, för inom två veckor nu så skulle det komma en rörmokare och byta ut avloppet åt oss. Sen börjar det väl kanske rulla på så smått med renoveringen då... =)

Inga kommentarer: