fredag 12 juni 2009

Myskväll.

Ikväll har vi haft myskväll med godis och sett på Bolt. Den var riktigt bra och det tror jag hela familjen tyckte. Åtminstone så har vi skrattat ganska gott ihop =)

Besöket hos barnmorskan gick bra idag med och det var fullt liv inne i magen som vanligt. Oj, vad det lilla hjärtat pickar. Och bebben växer och växer. Känns skönt att veta. Jag tycker det är jättebra nu när man gått så pass långt i graviditeten och besöken på mvc blir tätare. Jag gillar att man får ha den kollen på hur det går med allt, även om besöken i sig kan te sig ganska korta och meningslösa. Det är de alltså inte, iallafall inte för mig. Idag pratade vi även lite om förlossningen som jag är lite nervös för då jag inte haft någon vaginal sådan förut. Och det känns faktiskt lite bättre nu. Jag fick lite tips och så där som man kan tänka på. Och det har iallafall tagit udden av spänningen, även om jag så klart är ganska rädd fortfarande. Det kommer jag nog att vara hela tiden.
Det negativa med de tätare kontrollerna är ju att man får ränna på lab lika ofta också och bli stucken... Det gillar jag inte. Men också där är det ju ganska skönt att få reda på resultaten och ha koll på värdena. Så det är ju viktigt. Men inte trevligt. Särskilt inte idag, för idag har jag fått blåmärke efter sticket och det har inte hänt förut... Ont gör det. Var någon yngre som jag inte kände igen som tog provet idag. Hon var kanske ganska ny och inte så van. Eller nåt. Ja ja...

Ska försöka komma i säng i någorlunda tid idag. Har blivit ganska sent de senaste dagarna och det tar ett tag innan jag orkar somna när jag väl kommit i säng också. Men ett par timmar till är jag nog uppe iallafall.

Ber för bättre väder, iallafall imorgon kväll. Jag och pappa hade ju tänkt oss iväg på cruisingen i Arvika. Är vädret någorlunda så åker vi Lincoln och stannar längre, är vädret för pissigt så blir det Cadillacen och bara en snabbtitt. Första alternativet är ju roligare... Men men, vi får väl se imorgon. Vädret finns det ju ingen som rår på...

Inga kommentarer: