lördag 27 juni 2009

Veterinärbesök & renovering.

Blev inget dopp i svärföräldrarnas pool för min del i torsdags. Det var lite overcrowded... Peters syster var där och hade sin väninna med sig. Väninnan har 4 barn... Allt som allt så var vi 6 ungar och 5 vuxna där borta så varken jag eller Peter kände för att ens försöka :P Kanske att det blir ett dopp idag istället. Det har ändå varit ungefär 28 grader i vattnet där så då borde t.o.m. jag klara av det *hihi*

Igår var jag till veterinären med Liza då, för vaccination och seniorkontroll. Det gick ganska fort. Tiden var klockan 11 och ungefär 12:30 var jag tillbaka i Grums igen. Det blev ingen avancerad och ingående kontroll p.g.a. Lizas humör hos veterinären, men det nödvändigaste blev gjort. Veterinären hann med att lyssna på hjärtat med lite hjälp från mig iallafall innan Liza visade att hon snart tänkte börja bitas. Sen fick Liza gå till ett annat rum för att 3 personal skulle ta blodprov och vaccinera henne... Allt gick bra iallafall och jag får provsvaren på onsdag via telefon. Veterinären och jag bestämde att vi skulle ta liknande kontroller i samband med t.ex. vaccination vartannat år i fortsättningen också. Eftersom Liza tycker att det är så jobbigt att komma dit så försöker vi att inte åka dit tätare än vad som krävs. Det är ju synd att plåga henne om hon ändå verkar frisk.
Sen passade jag på att kolla upp när Tyson blev vaccinerad sist eftersom vi ändå var hos veterinären. Och jag hade rätt i min känsla att det var lite för länge sen... Fråga mig inte hur det har gått till att det har "fallit bort" (eftersom vi ändå varit där en massa andra gånger för andra saker) men de kunde inte hitta någonting i journalerna sen 2004 om vaccinering! Då fick Tyson 1-årssprutan... Sen skulle det ha varit vartannat år, men det verkar alltså inte som att han fått någon mer alls. Hur som helst så var det ju bara att boka en tid till honom också då, men det tog jag om en månad. Dels så hinner man få lön igen och dels så orkar jag inte hålla på att åka fram och tillbaka till djursjukhuset hela tiden. Jag vill ha en liten stund emellan iallafall :P

Efter att jag kommit från djursjukhuset åkte jag till vårdcentralen för att själv bli provtagen på igen. Och det var samma unga tjej som stack mig förra gången även igår. Jag vet inte om jag kanske var mer spänd för det, men det gjorde hur som helst riktigt ont igår... Mer än förra gången. Fast blåmärket verkar inte bli lika stort den här gången... Jag hoppas att jag vågar säga ifrån nästa gång om det är hon igen att jag skulle vilja bli stucken av någon annan. Jag tycker ju redan att det är jobbigt som det är liksom och sådana här upplevelser gör det inte direkt lättare...

Och badrummet blir ytterligare försenat. Jim var ju och hämtade golvmattan i torsdags, men väggmattan hade inte kommit. Det var konstigt tyckte han, eftersom beställningen på allt gått iväg samtidigt och borde kommit samtidigt. Men så igår visade det sig att det var de på affären som klantat sig, tapeten var t.o.m. utgådd ur sortimentet och fanns inte ens. *suck* Så till idag valde vi en annan, men det var också såklart just en som utgått. Nu får vi nöja oss med ett tredjehandsval =/ Det blir säkert fint, men den känns ändå så tråkig och vanlig. Jaja, det kommer ändå bli ett nytt och fräscht badrum och det får man väl vara lycklig för. Det kan ju bara bli bättre.
Så det blir varken mattläggning eller IKEA-besök idag. Men Jim är här och grejar lite iallafall. Slipar och spacklar en gång till och lite sånt. Sen får vi väl se när tapeten kommer då...

Nu ska jag ge mig här och så ska vi åka bort till svärisarna och bada. Jim hittar ut själv :P

Inga kommentarer: